پیش بینی تحکیم روابط ایران و پاکستان در دولت عمران خان

پنج شنبه 8 شهریور 1397 - 11:40:11
پیش بینی تحکیم روابط ایران و پاکستان در دولت عمران خان

تهران- الکوثر: رئیس موسسه مطالعات سیاسی اسلام آباد و سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه پاکستان گفت: روابط تهران - اسلام آباد با آغاز به کار دولت جدید به ریاست «عمران خان»می تواند وارد مرحله جدیدی شده و بیش از پیش مستحکم تر شود.

 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «محمد عبدالباسط» سفیر پیشین پاکستان در هند و آلمان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تحلیل سفر پیش روی «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران به پاکستان گفت: این سفر می تواند گامی موثر، مهم و مثبت در راستای توسعه روابط فیمابین باشد.
عبدالباسط با بیان روابط خوب، حسنه و دیرینه دو کشور اسلامی و همسایه ایران و پاکستان گفت: دولت جدید ما آماده گسترش روابط دوستانه و برادرانه با جمهوری اسلامی ایران است. 
این دیپلمات بازنشسته پاکستان اضافه کرد: به نظر می رسد که در سفر وزیر امور خارجه ایران موضوعاتی از جمله تامین امنیت در مرزهای مشترک، تحولات افغانستان و راه های گسترش همکاری مشترک بین دو بندر گوادر و چابهار مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.
رئیس موسسه مطالعات سیاسی اسلام آباد و سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه پاکستان گفت: سفر ظریف به اسلام آباد پس از افزایش شکاف و سردی روابط بین ما و واشنگتن از اهمیت زیادی برخوردار است. 
دیپلمات پیشین پاکستان در ادامه سخنانش گفت: دو کشور همسایه باید روابط اقتصادی و تجاری خود را گسترش دهند.
عبدالباسط با تشریح اهمیت اجرای خط لوله گاز بین دو کشور اظهار داشت: ظریف و عمران خان به طور حتم درباره احیاء خط لوله گاز بین دو کشور به تبادل نظر خواهند پرداخت تا از این طریق مشکل بحران کمبود گاز و انرژی در پاکستان حل شود.
ظریف روز پنجشنبه به منظور دیدار و گفت و گو با مقامات دولت جدید پاکستان و در راستای توسعه همکاری های طرفین، به این کشور سفر می کند.
وزیر خارجه کشورمان در این سفر دو روزه با مقامات عالیرتبه این کشور از جمله «عمران خان» نخست وزیر دیدار و گفت وگو می کند. 
ملاقات با روسای مجالس ملی و سنا، وزیر خارجه، فرمانده کل ارتش و وزیر اقتصاد و دارایی، از دیگر برنامه های ظریف در اسلام آباد است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 8 شهریور 1397 - 11:40:2