تشدید رقابت جبهه النصره و القاعده در ادلب

پنج شنبه 8 شهریور 1397 - 9:47:5
تشدید رقابت جبهه النصره و القاعده در ادلب

دمشق- الکوثر: منابع سوری اعلام کردند شش گروهک تروریستی از جبهة‌ النصره جدا شده و به تشکیلات «حراس الدین» وابسته به تشکیلات القاعده در شمال غرب سوریه پیوستند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، پس از این که ابومحمد الجولانی، سرکرده جبهة النصره به دنبال اختلاف با ایمن الظواهری از القاعده جدا شد و جبهة النصره را تشکیل داد، تشکیلات «حراس الدین» از نیروهای القاعده که به الظواهری وفادار مانده بودند تشکیل شد.

از سوی دیگر، شبکه «الدرر الشامیه» اعلام کرد جبهة النصره برای هماهنگی با سایر گروه‌ها در ادلب و انحلال خود از سوی مقامات ترکیه تحت فشار قرار گرفته است.

یک منبع آگاه در این زمینه گفت، مقامات ترکیه مدت‌هاست که از جبهة النصره خواسته‌اند خود را منحل کند، اما این گروه قاطعانه آن را رد کرده است. پس از این که ترکیه نتوانست این گروه را قانع کند، دست به دامن برخی از گروه‌های تروریستی دیگر  شد تا جبهة النصره را تحت فشار قرار دهد.

این منبع تاکید کرد، رسانه‌های وابسته به گروه‌هایی که ترکیه به آنها متوسل شده است تلاش هایی هماهنگی را برای انحلال جبهة النصره آغاز کرده اند.

منبع مذکور گفت، در صورت عدم انحلال جبهة النصره روسیه منطقه را بمباران خواهد کرد.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره به نقل از منابع نظامی اعلام کرد، روسیه به مقامات ترکیه مهلت داده تا برای انحلال این گروه تروریستی یا ادغام آن با گروه‌های دیگر در ادلب به راه‌حلی برسند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 8 شهریور 1397 - 9:30:56