يحيي السنوار : تشکيلات خودگردان قصد ترور مرا داشت

پنج شنبه 8 شهریور 1397 - 2:6:50
يحيي السنوار : تشکيلات خودگردان قصد ترور مرا داشت

تهران - الکوثر : رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در نوار غزه گفت دستگاه اطلاعاتی تشکیلات خودگردان فلسطین دو هفته پيش براي ترور من تلاش کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، یحیی السنوار رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) افزود کسانی که قصد داشتند توفیق ابونعیم مدیر نیروهای امنیتي را با قرار دادن بسته ای حاوی مواد منفجره ترور کنند دو هفته پیش بسته ای را برای ترور من قرار داده بودند.
السنوار افزود : ما با گروههای مقاومت تصمیم گرفتیم که در مقابل آتش بس ، غزه از آزادی برخوردار باشد و ما قدرتی داریم که اشغالگران را آشفته می کند. محاصره اسرائیل خواهد شکست و در مدتی که از دو ماه فراتر نخواهد رفت به پایان خواهد رسید. کسی که غزه را تحویل خواهد گرفت شورای ملی است به گونه ای که ما اطمینان داریم سلاح مقاومت را دارد. پیشنهادهایی را در خصوص مسئله نظامیان اسیر ارائه کرده ایم که در آینده اقداماتی در این خصوص صورت خواهد گرفت. ارتباط ما با گروههای فلسطینی به ویژه جنبش جهاد اسلامی و جبهه های مردمی و دموکراتیک و جریان دحلان قوی است و روز به روز قویتر می شود.

السنوار اضافه کرد اطلاعات مصر پاسخ نهایی جنبش فتح را در خصوص پیشنهادهای آشتی ، به هیئت حماس در قاهره تحویل داد. این پاسخ بدتر از پاسخ آنها به سند اول بود. 
وی افزود هر گونه تحریم جدید ، شکستن قواعد بازی خواهد بود و پاسخ متفاوتی از طرف ما را به دنبال خواهد داشت. 
وی اضافه کرد ابومازن (محمود عباس) در صورت اعمال تحریمهای جدید علیه غزه ، چیزهای زیادی را از دست خواهد داد. 
یحیی السنوار گفت :« گفتگویی درباره آتش بس و امکان تثبیت آتش بس سال 2014 در مقابل کاهش قابل ملاحظه محاصره وجود دارد و سقف زمانی برای دستیابی به این آتش بس طولانی نیست و در خلال دو هفته سندی درباره آتش بس وجود خواهد داشت.» 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید  ­


پنج شنبه 8 شهریور 1397 - 1:52:50