اتحادیه اروپا طرح توسعه شهرک‌های صهیونیستی در کرانه‌باختری را محکوم کرد

جمعه 2 شهریور 1397 - 14:54:17
اتحادیه اروپا طرح توسعه شهرک‌های صهیونیستی در کرانه‌باختری را محکوم کرد

تهران- الکوثر: اتحادیه اروپا ضمن محکوم کردن تصمیم کابینه رژیم صهیونیستی برای توسعه شهرک‌های یهودی‌نشین در اراضی فلسطینیان‌، راهکار 2 دولتی را تنها راه رسیدن به صلح در منطقه دانست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  اتحادیه اروپا شامگاه پنجشنبه طرح کابینه رژیم صهیونیستی برای واحد‌های مسکونی جدید در شهرک‌های صهیونیست‌نشین واقع در کرانه باختری و اراضی خصوصی فلسطینیان را محکوم کرد.

دفتر رسانه‌ای اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌ای اظهار داشت: «اتحادیه اروپا قویا با سیاست شهرک‌سازی اسرائیل مخالف است، (سیاستی) که طبق قوانین بین‌المللی غیرقانونی بوده و مانعی برای رسیدن به صلح است».

به نوشته روزنامه «هاآرتص» در این بیانیه تاکید شده که اتحادیه اروپا به تعامل با دو طرف و شرکای جهانی و منطقه‌ای برای احیای مذاکرات و پیشبرد روند راهکار دو دولتی ادامه خواهد داد.

اتحادیه اروپا همچنین راهکار 2 دولتی مبنی بر تشکیل کشوری مستقل به نام فلسطین به پایتختی قدس شرقی را «تنها راه معتبر و واقع‌گرایانه برای تحقق آرمان‌های مشروع دو طرف» برشمرد.

کمیته برنامه‌ریزی و ساخت‌وساز در کابینه رژیم صهیونیستی روز گذشته بعد از تصویب گسترش شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری، احداث 1000 واحد جدید در این منطقه را تایید کرد. 

این در حالی است که شورای امنیت در روزهای پایانی سال 2016 با تصویب قطعنامه 2334 ساخت هرگونه واحد یهودی‌نشین یا شهرک جدید در اراضی خصوصی فلسطینیان شامل قدس شرقی و کرانه باختری را ممنوع اعلام کرد.


جمعه 2 شهریور 1397 - 14:48:54