میزان احتمال و شرایط دیدار با امام زمان(عج) در عرفات

چهار شنبه 31 مرداد 1397 - 12:49:1
میزان احتمال و شرایط دیدار با امام زمان(عج) در عرفات

حجت الاسلام اکبری مطلق گفت: عرفه و عرفات ظرف زمان و مکان مناسبی اند که امید است در آنها بتوان به دیدار امام عصر(عج) نائل شد، به عبارت بهتر، یکی از احتمالات قوی برای زیارت آن حضرت(عج) روز عرفه و در صحرای عرفات است.

تهران - الکوثر:  در روایات آمده امام عصر(عج) همه ساله در موسم حج شرکت کرده و همه اعمال را به جا می آورند و در منا و مشعر و عرفات حضور می یابند؛ امام(عج) مردم را می بینند اما مردم ایشان را نمی بینند و نمی شناسند.

حجت الاسلام اکبری مطلق درباره امکان ملاقات با امام زمان علیه السلام در روز عرفه و در صحرای عرفات، اظهار کرد: این ادعا که همه حجاج حاضر در صحرای عرفات در روز عرفه امام عصر(عج) را می بینند، صحیح نیست بلکه باید توجه داشت عرفات و عرفه ظرف زمان و مکان مناسبی اند که امید است در آنها بتوان به دیدار امام عصر(عج) نائل شد، به عبارت بهتر یکی از احتمالات قوی برای زیارت آن حضرت(عج) روز عرفه و در صحرای عرفات است.

وی تصریح کرد: این یعنی اگر فردی بشدت مشتاق زیارت امام عصر(عج) باشد و بخواهد به هر نحو ایشان را ملاقات کند، یکی از راه های تحقق این آرزو، روز عرفه در صحرای عرفات است.

حجت الاسلام اکبری مطلق با تاکید بر اینکه ملاقات امام مهدی علیه السلام شرایطی دارد، بیان کرد: یعنی اگرچه حضرت صاحب الزمان(عج) در روز عرفه در سرزمین عرفات حضور دارند اما اینکه آیا بتوان ایشان را ملاقات کرد نیازمند ملزومات و احراز شرایط است؛ بنابر این، این با حاجی است که بتواند زمینه ساز این دیدار شود و اگر این دیدار رخ نداد قصور از خود ما است.

استادیار دانشگاه پیام نور درباره چرایی سهولت دیدار با امام عصر(عج) در صحرای عرفات، تاکید کرد: فردی که در ایام حج در سرزمین حجاز حضور دارد، احرام بسته است و با این احرام، از تمامی محرمات دوری کرده؛ خود را از دنیا و تعلقات آن جدا ساخته و آمادگی بیشتری برای این ملاقات دارد اما همانطور که بیان شد بدون شرایط مقدور نیست.

حجت الاسلام اکبری مطلق با بیان اینکه حاجی باید مناسک و وظایف حج را به درستی انجام دهد و به فلسفه اعمال توجه داشته باشد، گفت: ممکن است افراد همه شرایط و مقدمات را فراهم می کنند اما در یک لحظه با یک غفلت همه چیز خراب شود. کسی که توفیق حج را پیدا می کند باید در آن مکان حساسیت خاصی نسبت به اعمال و کردار و گفتار خود داشته باشد، چرا که نمی توان به راحتی از کنار اعمال عبور کرده و تنها به رسیدن به عرفات و درک آن دل خوش کرد.   

وی در پایان خاطرنشان کرد: کسب آمادگی برای دیدار با امام عصر(عج) در عرفات دقیقا مانند شب قدر و کسب آمادگی برای درک و بهره مندی از فیوضات آن است، یعنی همانطور که باید در طول سال برای ورود به مهمانی خدا و پس از آن در ماه مبارک برای درک لیالی قدر آماده شویم برای درک عرفه و دیدار امام مهدی(عج) هم کل مقدمات حج یک سو قرار می گیرد و 10 روز ایام حج یک طرف.


چهار شنبه 31 مرداد 1397 - 12:48:57