در دیدار محرمانه نماینده ترامپ با پسر محمود عباس چه گذشت؟

سه شنبه 30 مرداد 1397 - 22:11:17
در دیدار محرمانه نماینده ترامپ با پسر محمود عباس چه گذشت؟

رام الله- الکوثر: رسانه‌های رژيم صهيونيستي جزئیاتي را درباره دیدار محرمانه پسر رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و نماینده ویژه رئیس جمهوری آمریکا در روند صلح خاورمیانه فاش کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، به نقل از روزنامه القدس العربی، رسانه‌های رژيم صهيونيستي به نقل از مقامات اين رژيم اعلام کردند طارق عباس، پسر محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و جیسون گرینبلات، نماینده ویژه رئیس جمهوری آمریکا در روند صلح خاورمیانه، در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک در اوايل سپتامبر سال گذشته دیداری محرمانه برگزار کردند.

در این دیدار پسر عباس به صراحت اعلام کرد که اجرای راهکار تشکیل دو کشور در شرايط کنوني شدنی نیست و به همین علت او از راهکار تشکیل یک کشور که در آن همه شهروندان داراي حقوق برابر باشند حمایت می‌کند.

تحلیل‌گران معتقدند، نماینده ویژه آمریکا تلاش می‌کند با یکی از نزدیکان محمود عباس ارتباط برقرار کند تا به پیشبرد تلاش‌های به اصطلاح "صلح" کاخ سفید کمک کند.

گزارش‌ها در این باره حاکی از آن است که گرینبلات طارق عباس را از موضع دولت آمریکا درباره نزاع میان اسرائیل و فلسطین مطلع کرد و پسر عباس نیز با بیان این که برخلاف پدرش با راهکار تشکیل دو کشور مخالف است، این فرستاده آمریکایی را غافلگیر کرد، چراکه به اعتقاد وی راهکار تشکیل دو کشور به دلیل گسترش شهرک‌سازی‌ها در اراضی اشغالی قابل اجرا نیست.

وی در این دیدار تاکید کرد، از راهکار تشکیل کشوری واحد در حدفاصل کرانه‌های رود اردن و دریای مدیترانه همراه با برابری حقوق تمامی شهروندان آن حمایت می‌کند.

منابع آگاه می‌گویند، دیدار محرمانه میان اين دو چند روز پس از نشست دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و محمود عباس در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل انجام شد.

ترامپ در این نشست تاکید کرده بود که عزم خود را برای برقراری صلح میان فلسطیني ها و اسرائيل جزم کرده است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 30 مرداد 1397 - 22:11:11