مسلمانان بوسنی و هرزگوین نماز عید سعید قربان را اقامه کردند

سه شنبه 30 مرداد 1397 - 14:13:53
مسلمانان بوسنی و هرزگوین  نماز عید سعید قربان را اقامه کردند

تهران- الکوثر: مسلمانان سراسر بوسنی و هرزگوین امروز در کنار دیگر مسلمانان منطقه بالکان، عید سعید قربان را جشن گرفتند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در نماز عید قربان سارایوو که در مسجد تاریخی غازی خسروبیگ اقامه شد، حسین افندی کاوازوویچ رئیس العلمای جامعه اسلامی بوسنی و هرزگوین، باقر عزت بگوویچ رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی ، صفت سافتیچ رئیس مجلس اقوام ونیز سفرا و دیپلمات های کشورهای اسلامی از جمله محمود حیدری سفیر ایران و رایزن فرهنگی ایران در بوسنی و هرزگوین و مسلمانان حضور داشتند.
کاوازوویچ در خطبه های پس از نماز، ضمن تبریک این عید خجسته به تمام مسلمانان، به ویژه مسلمانان بوسنی و هرزگوین و دیگر کشورهای بالکان تاکید کرد که دین اسلام به رافت و مهربانی نسبت به یکدیگر و به ویژه همسایگان اشاره می کند. وی در ادامه افزود: لحظات خوش عید را با دوستان و همسایگان خود سپری کنیم و شادی خود را با آنان تقسیم کنیم. از خداوند متعال می خواهیم که ما را برای ساختن آینده ای بهتر کمک کند و قدم ها ما را در صراط مستقیم و راه هدایت و درستی قرار دهد. هر کس که مورد الطاف خداوند قرار گیرد و توسط او راهنمایی و هدایت شود، رستگار است و هرکس که از هدایت خداوند محروم بماند، گمراه و محکوم به شکست است.
رئیس العلمای جامعه اسلامی بوسنی و هرزگوین در پایان ضمن تبریک مجدد عید سعید قربان به مسلمانان سراسر جهان، به ویژه مسلمانان کرواسی، صربستان، کوزوو، مقدونیه، اسلوونی و مونته نگرو، ابراز امیدواری نمود که مشکلات مسلمانان در تمام کشورهای اسلامی هرچه زودتر برطرف شود.

تعطیلات عید قربان در بوسنی و هرزگوین به مدت چهار روز است که این تعطیلات توام با بازدید از خانواده، دوستان و همسایگان است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 30 مرداد 1397 - 13:36:20