راز در نمایان شده بر دیوار کعبه چیست..؟! +عکس

دو شنبه 29 مرداد 1397 - 14:44:20
راز در نمایان شده بر دیوار کعبه چیست..؟! +عکس

تهران – الکوثر: داستان آثار ظاهر شده بر دیوار خانه خدا که پس از کنار رفتن پرده کعبه توسط تندباد شب گذشته مکه مکرمه توسط هزاران زائر خانه خدا دیده شد چیست؟

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در یک رویداد بی سابقه در مکه مکرمه شب گذشته تندباد شدیدی، پرده خانه خدا را کنار زد و رازی از رازهای کعبه مشرفه را برملا کرد.

دیوارهای خانه خدا که پیوسته زیر پرده مشکی رنگ کعبه مشرفه پنهان بودند با این تندباد نمایان شدند.

پس از کنار رفتن پرده، بر روی یکی از دیوارهای کعبه دری نمایان شد که با دیواری برای همیشه بسته شده است اما آثار ترمیم آن به وضوح دیده می شود.

آثار بجای مانده از این در بر روی دیوار بدون پوشش کعبه، توجه بسیاری از کسانی که این تصاویر و ویدیوها را مشاهده کردند را به خود جلب کرد و پرسشهای زیادی در اذهان آنها برانگیخت که براستی راز این در چیست؟

اما در شبکه های اجتماعی برخی از فعالان این عرصه به این پرسش پاسخ داده اند:

یکی از این فعالان نوشته است: در سال 64 هجری، عبدالله بن زبیر پس از آنکه مردم مکه با وی بیعت کردند این در را ساخت، سپس در زمان اموی­ها این در بطور کامل بسته شد. و از آن زمان تا کنون این در بسته ماند، اما با وجود ترمیم های مکرر خانه خدا و مسجد الحرام در دوره های بعد آثار آن بر روی دیوار کعبه همچنان باقی است.

شخص دیگری نوشته است: این عکس، در غربی کعبه را نشان می دهد که حضرت ابراهیم (ع) آن را ساخت و قریش هنگام بنای کعبه آن را بست. سپس عبد الله بن زبیر پس از سوزانده شدن خانه خدا توسط یزید بن معاویه آن را مجددا بنا کرد اما حجاج مجددا آن را بست.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 29 مرداد 1397 - 14:43:36