بازداشت کودک 5 ساله به دست نظامیان اسرائیلی

دو شنبه 29 مرداد 1397 - 13:53:24

 تهران- الکوثر: نظامیان رژیم صهیونیستی در تازه ترین اقدام علیه فلسطینی ها یک کودک پنج ساله را به اتهام پرتاب سنگ به سمت خودروی یک شهرک نشین بازداشت کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، " ودیع مسوده"  کودک 5 ساله فلسطینی است پس از پرتاب سنگ توسط هفت نظامی کاملا مسطح اسرائیلی محاصره شده و او را در نزدیک یک مرکز ایست و بازرسی در مجاورت حرم ابراهیمی در الخلیل بازداشت کردند.

نظامیان اسرائیلی این کودک را داخل خودرو گذشته و به سمت خانه اش حرکت کردند که بازداشت او را به والدینش اطلاع داده و او را سپس به پلیس تشکیلات خودگردان فلسطین تحویل دهند.

" کرم مسوده " پدر این کودک به یک افسر توضیح داد که فرزندش بیش از 5 سال ندارد اما این افسر اصرار کرد که او را به بخش ارتباط و هماهنگی ببرد.

این نظامیان اسرائیلی کرم مسوده و فرزندش را با نادیده گرفتن کمترین حقوق انسانی، پای پیاده به پادگان ارتش در خیابان الشهداء بردند. این درحالی است که این کودک زیر سن قانونی بود.

سن مسئولیت کیفری در دستگاه قضایی نظامی در اراضی اشغالی 12 سال است و این قانون بازداشت افراد کمتر از 12 سال از سوی نیروهای امنیتی را – حتی اگر مظنون به ارتکاب تخلفات کیفری باشند- ممنوع کرده است.

سازمانهای حقوق بشری فلسطینی و اسرائیلی از اقدامات ارتش اسرائیل علیه کودکان فلسطینی انتقاد کردند که آخرین مورد آن بازداشت یک کودک پنج ساله فلسطینی در شهر الخلیل به اتهام پرتاب سنگ به سمت خودروی یک شهرک نشین صهیونیست بود.

این صحنه تقریبا هر روز تکرار می شود و درد و رنج فلسطینی ها تنها به مشاهده صحنه های قتل و ویرانی محدود نمی شود بلکه آنها همچنین بازداشت کودکان توسط نظامیان اسرائیلی بدون توجه به سن وسال آنها هستند.

کمیته حقوق کودکان وابسته به سازمان ملل متحد اعلام کرد: کودکان فلسطینی بازداشت شده در نزد ارتش یا پلیس اسرائیل با بدرفتاری برنامه ریزی شده روبرو هستند و بازجویی از آنها به زبان عبری صورت می گیرد که آن را نمی فهمند و در نتیجه اعترافاتی را خواه آن را مرتکب شده یا نشده اند امضا می کنند تا اینکه آنها را آزاد کنند.


دو شنبه 29 مرداد 1397 - 13:53:11

دسته بندی :