جنبش تحریم رژیم صهیونیستی : کشورهای عربی روابط با رژیم صهیونیستی را قطع کنند

یک شنبه 28 مرداد 1397 - 14:16:12
جنبش تحریم رژیم صهیونیستی : کشورهای عربی روابط با رژیم صهیونیستی را قطع کنند

تهران - الکوثر : جنبش تحریم رژیم صهیونیستی قطع فوری روابط برخی کشورهای عربی را با رژیم صهیونیستی خواستار شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، جنبش تحریم رژیم صهیونیستی بر ضرورت قطع سریع روابط کشورهای مصر، اردن، عربستان سعودی، امارات، بحرین، قطر و مغرب که روابطی علنی و غیر علنی با این رژیم و شرکت ها و موسسات وابسته به آن دارند، تاکید کرد. 
جنبش تحریم جهانی اسرائیل BDS با صدور بیانیه ای اعلام کرد : با توجه به اقدام کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) در تصویب قانون نژادپرستانه «سرزمین یهودیان» که در قالب قانون به اقدامات نژادپرستانه رژیم اسرائیل -که از سال 1948 (در اراضی فلسطینی) ادامه دارد- مشروعیت بخشیده است و گذشته از این، با توجه به اینکه اسرائیل رژیمی استعمارگر، غاصب و نظامی است، اکثر فلسطینی ها به این باور رسیده اند که برای لغو این قانون و دیگر قوانین نژادپرستانه اسرائیل و بازخواست این رژیم استعمارگر به علت نقض قوانین بین المللی باید مبارزات ملی در داخل و خارج فلسطین برای دستیابی به حقوق فلسطینی ها به ویژه آزادی، حق تعیین سرنوشت وبازگشت آوارگان، تشدید شود. 
در این بیانیه آمده است: با عنایت به این مسئله وهمچنین با توجه به موفقیت های پی در پی جنبش تحریم اسرائیل به عنوان یکی از پیشگامان همبستگی جهانی با مبارزات ملت فلسطین برای دستیابی به حقوق غیر قابل تغییر فلسطینی ها و با توجه به نقش موثر تحریم های وسیع سازمان ملل و بسیاری از کشورهای جهان در دهه هشتاد قرن گذشته در سقوط رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی و همچنین با توجه به اینکه سازمان آزادی بخش فلسطین به عنوان تنها نماینده مشروع فلسطینی ها به طور رسمی به عضویت جنبش تحریم اسرائیل پیوسته است، کمیته ملی فلسطینی «تحریم اسرائیل» - وسیع ترین ائتلاف جامعه فلسطین -، از همه احزاب در داخل فلسطین می خواهد از جنبش تحریم اسرائیل به عنوان بخشی از واکنش های مؤثر و کارآمد در قبال شتاب رژیم اسرائیل به سمت رویکردهای راست فاشیستی، حمایت کند. 

این جنبش تاکید کرد :« باید از اتحادیه بین المللی مجالس (پارلمانها) "IPU" درخواست شود عضویت کنست را در این اتحادیه لغو کند تا بدین ترتیب قانون نژادپرستانه «سرزمین یهودیان» دیگر قوانین نژادپرستانه اسرائیل ، لغو شود. علاوه بر این باید از کشورهای عربی دوست به ویژه مصر ، اردن ، عربستان سعودی ، امارات ، بحرین ، قطر و مغرب که روابط علنی و غیر علنی با رژیم اسرائیل و شرکت ها و موسسات اسرائیلی دارند، بخواهد این روابط شرم آور خود را با اسرائیل هر چه سریعتر قطع کنند. همچنین سازمان ملل باید فهرستی از آن دسته از شرکت های اسرائیلی و جهانی منتشر کند که در ساخت شهرک های اسرائیلی که به صورت غیر قانونی در اراضی اشغالی فلسطین (و سوریه) از سال 1967 بنا شده است ، مشارکت دارند. همچنین کشورهای جهان به ویژه اتحادیه اروپا، چین، هند، روسیه و کشورهای عضو جنبش عدم تعهد ، واردات کالا و خدمات این شرکت ها را که از شهرک های صهیونیست نشین حمایت می کنند ، منع کند. کشورهای جهان ,توافقنامه های تجارت آزاد با اسرائیل و توافقنامه های تجاری در زمینه گاز طبیعی (به ویژه توافق با مصر، اردن، یونان و قبرس ) را تا لغو قوانین نژاد پرستانه اسرائیل و احترام تل آویو به حقوق انسانی فلسطینی ها، تعلیق ومتوقف کنند. کشورهای جهان همانطور که رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی را تحریم کردند، به اعمال تحریم همه جانبه نظامی اسرائیل (شامل واردات، صادرات و پژوهش های مشترک نظامی ) اقدام کنند. سازمان ملل متحد ,  اسرائیل را به علت دست داشتن در جرم "آپارتاید" بازخواست و در این زمینه معاهده بین المللی مربوطه را اجرایی کند. و در نهایت زمینه گفتگوی ملی گسترده و مسئولانه ای درباره تاثیر مشارکت فلسطینی ها در کنست با توجه به تصویب قوانینی در مشروعیت نژادپرستی و حرکت سریع به سوی اقدامات فاشیستی در کنست، فراهم شود.» 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 

الکوثر را در توئیتر دنبال کنید

برای عضویت در کانال سروش اینجا کلیک کنید


یک شنبه 28 مرداد 1397 - 14:15:56