تشدید بحران بیماران سرطانی در نوار غزه

پنج شنبه 25 مرداد 1397 - 21:17:52
تشدید بحران بیماران سرطانی در نوار غزه

تهران - الکوثر : محاصره تحمیلی رژیم صهیونیستی و مجازاتهای تشکیلات خودگردان فلسطین ، وضع بیماران مبتلا به سرطان را در نوار غزه بحرانی کرده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، نوار غزه از نظر شمار مبتلایان به سرطان, رتبه نخست را دارد. شمار مبتلایانی که نام آنان در وزارت بهداشت فلسطین به ثبت رسیده , بیش از 15 هزار نفر است. از این تعداد پانصد نفر کودک هستند.

در بیمارستانهای نوار غزه هر ماه بین 80 تا 90 مورد جدید مبتلا به سرطان تشخیص داده می شود. در همین حال میزان شیوع بیماری سرطان در سالهای گذشته افزایش یافته است. سال 2014 پانزده هزار و دو مورد مبتلا به سرطان ثبت شد.

این در حالی است که این میزان سال 2015 به هزار و ششصد مورد رسید. در جنگهای پیشین در نوار غزه, دولت اشغالگر بیش از هفت تُن اورانیوم به کار برد که مستقیم و غیر مستقیم, ساکنان نوار غزه را تحت تاثیر قرار داد. این مواد شیمیایی, خاک, آب و محصولات کشاورزی را در نوار غزه آلوده کرده است. ناظران هشدار می دهند که دولت اشغالگر همچنان به تجاوزات خطرناک خود ادامه می دهد و برای مثال از انواع گازهای ممنوع و ناشناخته علیه تظاهرکنندگان در راهپیمایی های بازگشت استفاده کرده است. متخصصان معتقدند این گازها علت شیوع بیماریهای خطرناک مانند سرطان ریه است. همزمان با افزایش شمار مبتلایان به بیماری سرطان در نوار غزه, این بیماران با کمبود امکانات شیمی درمانی و پرتو درمانی مواجهند. در همین حال سی درصد بیماران نیازمند عمل جراحی هستند که جز خارج از نوار غزه انجام نمی شود و این در حالی است که بیماران به علت محاصره تحمیلی دولت اشغالگر اسرائیلی و مجازاتهای تشکیلات خودگردان فلسطین, نمی توانند به خارج از این منطقه سفر کنند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 25 مرداد 1397 - 18:23:52

دسته بندی :