استقبال سازمان ملل از بازگشایی گذرگاه کرم ابوسالم

پنج شنبه 25 مرداد 1397 - 15:50:13
استقبال سازمان ملل از بازگشایی گذرگاه کرم ابوسالم

تهران - الکوثر : سازمان ملل متحد از بازگشایی کامل گذرگاه کرم ابوسالم میان نوار غزه و فلسطین اشغالی استقبال کرد.

 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد از تصمیم رژیم صهیونیستی برای بازگشایی گذرگاه کرم ابوسالم با ظرفیت کامل عملیاتی آن میان اسرائیل و نوار غزه و همچنین گسترش منطقه ماهیگیری در سواحل غزه استقبال کرد.
استفان دوژایک ، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در گفتگویی مطبوعاتی اعلام کرد مشاهده این که افراد مربوطه به درخواست ها برای اجتناب از اقدامات مخرب که ممکن است به بحران جدیدی علیه مردم غیر نظامی در غزه و منطقه منجر شوند، پاسخ مثبت داده اند، موجب دلگرمی دبیرکل سازمان ملل شده است.
دوژاریک افزود "دبیرکل از همه طرف ها درخواست می کند از تلاش های نیکلای ملادنوف، هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل و مصر برای جلوگیری از وخیم شدن اوضاع و حل و فصل همه مشکلات انسانی در غزه و بازگشت غزه به حاکمیت تشکیلات خودگردان فلسطین حمایت کنند".
سخنگوی دبیرکل سازمان ملل پیش تر در گفتگویی مطبوعاتی تصریح کرده بود بین 9 ژوئیه و 14 اوت، اسرائیل اجازه نداده است مواد غذایی و دارو و مقدار محدودی سوخت به نوار غزه تحویل داده شود و خروج کالا را ممنوع کرده بود.
دوژاریک افزود "همکاران ما در امور بشردوستانه می گویند بیش از 400 کامیون کالا قرار بود به نوار غزه وارد شود. علاوه بر آن، اسرائیل منطقه ماهیگیری مجاز در شمال نوار غزه را از سه مایل دریایی به شش مایل و در جنوب به 9 مایل افزایش داده است. با وجود این، سایر محدودیت ها همچنان به جای خود باقی مانده اند". 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 25 مرداد 1397 - 15:14:14

دسته بندی :