حماس: هیچ هزینه سیاسی را در قبال لغو محاصره غزه نمی پذیریم

پنج شنبه 18 مرداد 1397 - 13:2:8
حماس: هیچ هزینه سیاسی را در قبال لغو محاصره غزه نمی پذیریم

تهران - الکوثر : دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، تاکید کرد این جنبش حاضر به تقبل هیچ هزینه سیاسی در قبال لغو محاصره بیش از 12 ساله رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه نیست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، دفتر سیاسی جنبش حماس پس از نشست چهار روزه خود در نوار غزه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد ، حماس سعی در تحقق آشتی ملی واقعی و وحدت ملی مبتنی بر مشارکت کامل در ساختن نظام سیاسی و موسسات ملی دارد. 

در این بیانیه آمده است : مساله مبادله اسرای فلسطینی دربند زندان های صهیونیستی در قبال آزادی نظامیان اسیر صهیونیست را بررسی کرده و برای مذاکره غیر مستقیم به منظور تحقق مبادله شرافتمندانه آماده است. 

دفتر سیاسی حماس تاکید کرد : راهپیماییهای حق بازگشت و لغو محاصره غزه که از سی ام مارس 2018 آغاز شده است تا تحقق اهداف این تظاهرات و به ویژه لغو محاصره غزه ادامه خواهد داشت. 

جنبش حماس همچنین با تاکید بر حق ملت فلسطین در زمینه بازگشت آوارگان فلسطینی ، تلاش آمریکا برای نابودی مساله آوارگان از طریق حمله به اردوگاه های آوارگان فلسطینی در خارج ، قطع منابع مالی آژانس امداد رسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطین «آنروا» و کاهش تدریجی خدمات آنرا محکوم کرد.

دفتر سیاسی حماس ضمن محکوم کردن قانون نژادپرستانه «کشور یهود» و همچنین تمامی اشکال عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، از امت عربی و اسلامی خواست این رژیم را تحریم و مقامات جنایتکار آنرا در دادگاه های بین المللی محاکمه کنند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


پنج شنبه 18 مرداد 1397 - 11:46:7

دسته بندی :