دست و پنجه نرم کردن ۳۰۰ کودک فلسطینی با شرایط سخت زندان‌های رژیم صهیونیستی

شنبه 13 مرداد 1397 - 16:52:57
دست و پنجه نرم کردن ۳۰۰ کودک فلسطینی با شرایط سخت زندان‌های رژیم صهیونیستی

تهران- الکوثر: یک نهاد غیردولتی ویژه امور اسرا اعلام کرد هم‌اکنون ۳۰۰ کودک فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی محبوسند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، باشگاه غیردولتی «الاسیر» ویژه امور اسرای فلسطینی اعلام کرد 300 کودک فلسطینی زیر 16 سال در زندان رژیم صهیونیستی قرار دارند و شرایط سختی را پشت سر می‌گذارند.

بر اساس گزارش روزنامه «القدس العربی»، پسرها در زندان‌های «عوفر» واقع در غرب رام‌الله و «مجدو» در شمال فلسطین اشغالی و دخترها در زندان «هشارون» واقع در شمال فلسطین اشغالی محبوس هستند.

رژیم صهیونیستی در نیمه اول سال جاری 2018 حدود 651 کودک فلسطینی را بازداشت کرده که بیشتر آنها پس از انجام بازجویی موقت چند روزه آزاد شده‌اند.

«امانی سراحنه» مسئول رسانه‌ای باشگاه الاسیر اعلام کرد دادگاه‌های رژیم صهیونیستی طی سه سال اخیر حکم‌های سنگین علیه 20 کودک فلسطینی که بیشتر آنها از اهالی قدس بوده‌اند، صادر کرده؛ به عنوان مثال یکی از آنها به نام «احمد مناصره» به نُه سال و نیم حبس محکوم شده است.

بر طبق این گزارش، دو کودک دیگر به نام‌های «عمر الریماوی و أیهم الصباح» از استان رام‌الله در آستانه محکوم شدن به حبس ابد قرار دارند.

در ادامه این گزارش آمده، کودکان از لحظه بازداشت مورد ضرب و شتم و فشارهای روانی قرار می‌گیرند. بیشتر آنها از دیدار با خانواده‌های خود و نیز درمان (در صورت بیماری) محروم هستند.

بر اساس بیانیه‌های رسمی، تعداد کل اسرای فلسطینی در زندان‌های صهیونیست‌ها به 6500 نفر می‌رسد.

 


اخبار فلسطین را اینجا پیگیری کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید

 


شنبه 13 مرداد 1397 - 16:28:54