اردن برای ازسرگیری مبادلات تجاری با سوریه آماده می‌شود

شنبه 13 مرداد 1397 - 17:20:31
اردن برای ازسرگیری مبادلات تجاری با سوریه آماده می‌شود

تهران- الکوثر: دبیرکل وزارت حمل‌ونقل اردن اعلام کرد که به زودی با طرف سوری به منظور بررسی امور مربوط به ازسرگیری حمل‌ونقل کالاها به سوریه و بالعکس، نشست تشکیل می‌دهند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، مهندس «أنمار الخصاونه» دبیرکل وزارت حمل‌ونقل اردن می‌گوید که هفته آینده با تمامی طرف‌های داخلی ذینفع در خصوص حمل‌ونقل کالا به سوریه تشکیل جلسه خواهند داد.

الخصاونه در مصاحبه با روزنامه «الغد» افزود که پس از این جلسه، نشستی نیز با طرف‌ سوری برای بررسی مسائل مربوط به ازسرگیری حمل‌ونقل کالاها و تردد افراد تشکیل می‌شود.

وی در عین حال بر آمادگی اردن برای ازسرگیری حمل‌ونقل کالا به سوریه و بالعکس به محض درخواست طرف سوری برای بازگشایی گذرگاه‌ها تأکید کرد.

به گفته این مسئول اردنی در نشست مذکور مسائل متعددی از جمله مسائل امنیتی بررسی خواهد شد.

الخصاونه تصریح کرد که ازسرگیری حمل‌ونقل کالا به سوریه و بالعکس باعث فعال شدن بخش‌های زیادی از جمله بخش حمل‌ونقل می‌شود به خصوص اینکه کالاها از طریق سوریه به ترکیه و اروپا نیز منتقل می‌شوند.

پیش از این «علی حمود» وزیر حمل‌ونقل سوریه گفته بود که جاده منتهی به گذرگاه مرزی اردن که از سال ۲۰۱۱ تعطیل شده بود، آماده استفاده است و دمشق نیز در حال بررسی بازگشایی این گذرگاه است اما دولت سوریه تا کنون درخواستی از اردن برای بازگشایی گذرگاه دریافت نکرده است.

ارتش سوریه اخیرا پس از گذشت بیش از سه سال سیطره گروه‌های مسلح بر منطقه مرزی، این منطقه را پاکسازی کرده و موفق شد کنترل گذرگاه «نصیب» در مرز اردن را به دست گیرد.

سازمان حمل‌ونقل زمینی اردن نیز اخیرا از آمادگی این بخش برای ازسرگیری مبادلات تجاری به محض بازگشایی گذرگاه مرزی نصیب خبر داده بود.

 


اخبار سوریه را اینجا پیگیری کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید


شنبه 13 مرداد 1397 - 16:24:7