تکذیب تحویل مناطق تحت کنترل کردهای سوریه به دمشق

شنبه 13 مرداد 1397 - 12:24:56
تکذیب تحویل مناطق تحت کنترل کردهای سوریه به دمشق

تهران- الکوثر: رئیس هیئت اجرایی شورای سوریه دموکراتیک اعلام کرد که در حال حاضر مساله تحویل مناطق تحت کنترل این نیروها به دولت مرکزی در مذاکرات دو طرف وارد نیست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، الهام احمد، رئیس هیئت اجرایی شورای سوریه دموکراتیک  اظهار داشت: در حال حاضر مساله تحویل مناطق تحت کنترل این نیروها به دولت مرکزی در مذاکرات دو طرف جایی ندارد. موضوع گفت‌وگوها تحویل مناطق تحت کنترل به نظام سوریه نیست، بلکه موضوع رایزنی درباره تشکیل یک نظام اداری تضمین کننده  روابط صلح‌آمیز با دمشق است.

الهام احمد در رابطه با سفر اخیر هیئت شورای سوریه دموکراتیک به دمشق برای گفت‌وگو با مسؤولان دولت این کشور نیز گفت: این نخستین دیدار میان یک هیئت به نمایندگی از ما و یک هیئت دولتی در راستای اطلاع از میزان آمادگی دمشق برای آغاز مرحله مذاکره و گفت‌وگو با هدف یافتن راه حلی همه جانبه برای بحران سوریه به شمار می‌آید.

رئیس اجرایی شورای سوریه دموکراتیک در این باره افزود: نمی‌توانم بگویم که تفاهم نهایی در مورد مسائل مطرح شده در این دیدار صورت گرفته یا نه. همه این مسائل شامل کلیاتی از جمله نظام حکومتی، نظام اداری حق و حقوق قومیت کرد و سایر قومیت‌ها می‌شود که توسط کمیته‌های مشترک مورد بحث و بررسی قرار خواهند گرفت، اما اولویت این کمیته‌ها بررسی مساله "نظام خودمختاری" است.

وی ادامه داد: پیشنهادات هیئت ما با هیچ‌گونه اعتراضی از سوی دولت سوریه مواجه نشده، اما جدی بودن دولت در جریان گفت‌وگوها برای حل ریشه‌ای و قانونی تمامی مشکلات ظاهر خواهد شد.

الهام احمد درباره آینده نیروهای سوریه دموکراتیک گفت: پرونده امنیتی و آینده نیروهای سوریه دموکراتیک به دلیل شرایط کنونی امنیت در منطقه در این مذاکرات مطرح نیست و گفت‌وگو در این باره مستلزم رسیدن به یک راه حل نهایی برای بحران سوریه است و بعد از حل بحران این امکان وجود دارد که نیروهای ما نیز به سازمان دفاعی ملحق شوند.

وی مدعی شد: "سوریه غیرمتمرکز" راه حل صحیح برای نجات این کشور از بحرانی است که گریبان‌گیر آن شده است و نظام متمرکز سوریه مسبب ظهور این بحران است.

این سیاستمدار کرد ضمن درخواست از روسیه برای دخالت و آزادسازی منطقه کردنشین عفرین در شمال غرب سوریه از تسلط نیروهای ترکیه، تاکید کرد، در حال حاضر درست نیست که ترکیه به منبج حمله کند.


اخبار سوریه را اینجا پیگیری کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید


شنبه 13 مرداد 1397 - 12:14:22