آمریکا دو وزیر ترکیه را تحریم کرد

پنج شنبه 11 مرداد 1397 - 9:1:51
آمریکا دو وزیر ترکیه را تحریم کرد

تهران – الکوثر: سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد بر اساس دستور رئیس جمهوری، وزیران دادگستری و کشور ترکیه به دلیل آزاد نکردن کشیش برانسون تحت تحریم قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سارا هاکابی سندرز روز چهارشنبه در نشست خبری خود و به دنبال تهدید دونالد ترامپ که در صورت آزاد نشدن کشیش برانسون آمریکایی که اکنون در حصر خانگی در ترکیه قرار دارد، ترکیه تحت تحریم قرار می گیرد، این مطلب را مطرح کرد.

وی افزود: ترکیه برای آزادی کشیش اندرو برانسون که برای انجام اقدام نادرست وی هیچ شواهدی وجود ندارد، کاری انجام نداده است.

سخنگوی کاخ سفید با بیان اینکه معتقدیم برانسون قربانی بی عدالتی و بی انصافی دولت ترکیه شده است، ادامه داد: بنا به دستور رئیس جمهوری، وزارت خزانه داری آمریکا دو وزیر دادگستری و کشور ترکیه را که نقش کلیدی در دستگیری و بازداشت این کشیش داشته اند، تحت تحریم قرار می دهد.

سندرز تاکید کرد: هر گونه اموال و یا منافع مربوط به این دو نفر در حوزه صلاحیت آمریکا مسدود شده است و آمریکا به طور کلی انجام هرگونه معامله با این دو نفر را ممنوع اعلام می کند.

وی بیان جزئیات بیشتر را به وزارت خزانه داری آمریکا محول کرد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه به حکم دادگاه ترکیه درباره ادامه بازداشت این کشیش آمریکایی واکنش نشان داد و تهدید کرد اگر برانسون به سرعت آزاد نشود، ترکیه را تحت تحریم قرار می دهیم.

اندرو برانسون اهل کارولینای شمالی است که در ترکیه زندگی می کند و در اکتبر ۲۰۱۶ پس از کودتای نافرجام در این کشور به اتهام همکاری با کودتاگران بازداشت شد.

مایک پنس معاون اول ترامپ هم در نشست پیشبرد برای آزادی مذهبی هم خواستار آزادی این کشیش آمریکایی تبار شده بود.

مولود چاووش اغلو وزیر خارجه ترکیه نیز به این اظهارات واکنش نشان داده و اعلام کرده بود، هیچ کسی به ترکیه دیکته نمی‌کند. ما تهدید را هرگز تحمل نمی کنیم و حاکمیت قانون برای همه است.

دو وزیر ترکیه در حالی مورد تحریم قرار می گیرند که این کشور متحد آمریکا و عضو ناتو است. این دو کشور مدتی است درباره برخی مسایل همچون استرداد فتح الله گولن که گفته می شود رهبر کودتای ترکیه بوده است و در آمریکا سکونت دارد، دچار اختلاف شده اند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید


پنج شنبه 11 مرداد 1397 - 8:58:41

دسته بندی :