تاکید حزب الله لبنان بر کمک به آوارگان سوری برای بازگشت به کشورشان

چهار شنبه 10 مرداد 1397 - 16:50:24
تاکید حزب الله لبنان بر کمک به آوارگان سوری برای بازگشت به کشورشان

بیروت - الکوثر : جنبش حزب الله لبنان و جریان ملی آزاد بر تلاش برای تسهیل بازگشت اختیاری و امن آوارگان سوری به کشور خود تاکید کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، هیاتی از کمیته مرکزی جریان ملی آزاد لبنان روز سه شنبه در دیدار مسئول آوارگان سوری در حزب الله ، با استقبال از طرح پیشنهادی روسیه مبنی بر همکاری برای تضمین بازگشت پناهجویان به سوریه ، بر حمایت دولت لبنان از این طرح تاکید کرد.

«نیکلا الشدراوی» مسئول کمیته هماهنگی در جریان ملی آزاد لبنان همچنین با اشاره به نمایندگی های این کمیته برای ارتباط مستقیم با آوارگان سوری که به بازگشت به سوریه تمایل دارند ، درباره بازگشت امن و مطمئن این داوطلبان به سوریه ابراز امیدواری کرد. 

«نوار الساحلی» مسئول آوارگان سوری در حزب الله لبنان هم در این دیدار برای همکاری این جنبش با جریان ملی آزاد به منظور کمک به بازگشت آوارگان سوری اعلام آمادگی کرد. 

پیشتر میشل عون رئیس جمهور لبنان اعلام کرد طرحی که مسکو درخصوص بازگشت پناهجویان سوری به کشورشان پیشنهاد داده بازگشت امن حدود ۹۰۰ هزار آواره سوری به کشورشان را تضمین می‌کند. 

لبنان در حال حاضر میزبان بیش از یک و نیم میلیون آواره سوری است که درخواست‌ها برای بازگشت آوارگان به کشورشان با بهبود شرایط امنیتی سوریه افزایش یافته است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


چهار شنبه 10 مرداد 1397 - 16:5:47

دسته بندی :