آزادی کامل جنوب سوریه از اشغال داعش

چهار شنبه 10 مرداد 1397 - 8:4:27
آزادی کامل جنوب سوریه از اشغال داعش

تهران - الکوثر: در ادامه عملیات ارتش سوریه علیه تروریست های داعش در حوض یرموک با آزادسازی آخرین پناهگاه های داعش در منطقه؛ جنوب سوریه بطور کامل از لوث وجود تروریستهای داعش پاکسازی شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، به نقل از پایگاه “تحولات جهان اسلام”، دیروز سه شنبه نیروهای سهیل حسن و سایر نیروهای ارتش سوریه موفق شدند با آزادسازی سه روستای باقیمانده در دست داعش در جنوب غرب استان درعا یعنی روستاهای کویا، بیت اره و القصیر، کار داعش در حوض یرموک را تمام کنند.

 

از نکات جالب عملیات اخیر ارتش سوریه علیه تروریست های داعش در این منطقه، استفاده از نیروهای پیشین مسلحین بود که پس از پذیرش مصالحه و تسویه ی امور خود، اکنون به صفوف ارتش سوریه پیوستند و در پاکسازی مناطق جنوبی به ارتش سوریه کمک میکنند.

 

عملیات آزاد سازی حوض یرموک از وجود داعش حدود ۱۲ روز طول کشید و در این دو هفته، نیروهای ارتش سوریه و نیروهای تسویه(مسلحین پیشین) در کنار یکدیگر علیه داعش جنگیدند.

 

لازم به ذکر است بر اساس توافق صورت گرفته، اندک تروریست های داعش باقیمانده در جنوب سوریه در ازای آزاد کردن زندانیان سویدا فرصت این را پیدا کردند که از طریق شهرک طفس به مناطق تحت اشغال داعش منتقل شوند.

 

در سوم مرداد(۲۵ جولای) و در جریان حملات انتحاری و گسترده داعش به استان سویدا، حداقل ۱۷ نفر از مردم غیرنظامی توسط تروریست های داعش ربوده شدند و داعش در روزهای اخیر با انتشار تصاویر ۱۴ نفر از اسرای زن به نوعی اقدام به باج گیری از ارتش سوریه در ازای توقف عملیات در جنوب و یا پیدا کردن راهی برای خروج از جنوب سوریه بودند.

 

به نظر میرسید در نهایت ارتش سوریه با خروج اندک تروریست های داعش از جنوب غرب سوریه در ازای آزادی زندانیان سویدا موافقت کرده است.


اخبار سوریه را اینجا پیگیری کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 10 مرداد 1397 - 7:58:1