دریادار خانزادی : کارکرد تنگه هرمز وابسته به منافع ملی ایران است

سه شنبه 9 مرداد 1397 - 9:48:4
دریادار خانزادی : کارکرد تنگه هرمز وابسته به منافع ملی ایران است

تهران- الکوثر: فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: کارکرد تنگه هرمز وابسته به منافع ملی ایران و اقدامات جامعه بین الملل در خصوص تعهداتش به ایران است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش صبح امروز در نشست خبری که در ستاد این نیرو برگزار شد، در پاسخ به سوالی درخصوص موضوع تنگه هرمز اظهار داشت: قطعا تحریم‌هایی که بصورت ظالمانه درخصوص ایران مطرح می‌شود بر کارکردهای تنگه هرمز نیز اثر می‌گذارد و باید بدانیم که در محیط  بین الملل، خروجی یک تصمیم تنها یک کشور را تحت تاثیر قرار نمی دهد و‌اقدامات دیگران هم تاثیر دارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت:  تنگه هرمز بخشی از منافع جمهوری اسلامی ایران است و نیروی دریایی تاکنون امنیت تنگه هرمز را تامین کرده و از این به بعد هم تامین می‌شود.

دریادار خانزادی افزود: کارکرد تنگه هرمز وابسته به منافع ملی ایران و اقدامات جامعه بین الملل در خصوص تعهداتش به ایران است.

وی خاطرنشان کرد: ما اقدامات آمریکا را محاسبه می‌کنیم اما در تصمیم ما تاثیری ندارد و تصمیمات ما بر اساس فرامین فرماندهی معظم کل قوا خواهد بود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش درخصوص تجهیزات جدید این نیرو نیز گفت: ناوشکن های سهند و دنا توسط صنایع دریایی وزارت دفاع در حال ساخت است و زیردریایی فاتح نیز مراحل پایانی خود را می‌گذراند و تستهای دریایی آن نیز انجام شده و تا آذر ماه رونمایی می‌شود.

خانزادی تصریح کرد: کار احیای ناوشکن دماوند هم در حال انجام است و‌ تا پایان سال آن را در دریا خواهیم دید.

وی گفت: در آذر ماه رزمایش بزرگ دریایی و در پایان سال نیز رزمایش مشترک بزرگ نیروهای مسلح برگزار خواهد شد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

الکوثر را در توئیتر دنبال کنید

برای عضویت در کانال سروش اینجا کلیک کنید.


سه شنبه 9 مرداد 1397 - 9:39:2