متیس: عمان شریک منطقه ای آمریکا درامور امنیتی است

شنبه 6 مرداد 1397 - 15:26:48
متیس: عمان شریک منطقه ای آمریکا  درامور امنیتی است

تهران- الکوثر: جیمز متیس ، وزیر دفاع آمریکا در دیدار با وزیر مشاور در امور خارجی سلطان نشین عمان گفت : مسقط شریک منطقه ای واشنگتن در مسایل امنیتی است .

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،   حساب کاربری وزارت امور خارجه عمان در توئیتر اعلام کرد : متیس در دیدار ' یوسف بن علوی ' با اشاره به عمق تاریخی روابط دفاعی بین دو کشور، عمان را در مسایل امنیتی، شریک منطقه ای و حیاتی واشنگتن دانست.
وزارت امور خارجه عمان افزود : در این دیدار دو طرف درباره مکانیسم های عملی برای توسعه روابط بین دو کشور گفت و گو کردند.
منابع آمریکایی هم اعلام کردند که بن علوی در دیدار با وزیر دفاع آمریکا علاوه به مسایل امنیتی، پیرامون جنگ یمن، آزادی کشتیرانی و تلاش ها برای مبارزه با تروریسم گفت وگو کرد.
وزیر خارجه عمان پیش از این دیدار با 'پل رایان' رییس مجلس نمایندگان آمریکا هم دیدار و گفت و گو کرد.
اولین سفر متیس به عمان بعد از انتخاب به عنوان وزیر دفاع آمریکا اسفند ماه گذشته انجام شد. در جریان این سفر روزنامه انگلیسی زبان «نشنال» به نقل از منبع وابسته به وزارت خارجه عمان گزارش داد که سلطان قابوس در دیدار با این وزیر آمریکایی بر آمادگی خود برای وساطت در پایان جنگ یمن به روش مسالمت آمیز تاکید کرده است.
این منبع مسئول افزود: متیس به مساله بحران قطر اشاره و تاکید کرد که واشنگتن خواهان پایان دادن به اختلافات بین کشورهای عضو شورای همکاری است و سلطان قابوس نیز موافقت کرده است برای حل اختلافات بین این کشور نقش میانجی‎ را ایفا کند.
متیس هنگام سفر به مسقط در جمع خبرنگاران گفته بود که «ما مطمئن هستیم که وحدت کشورهای حوزه خلیج فارس برای ثبات و امنیت منطقه بسیار مهم است و با توجه به بحران قطر و جنگ یمن امیدوارم که عمان بتواند برای حفظ این وحدت اقدام مثبتی انجام دهد.»
عمان در جریان حملات نظامی ائتلاف سعودی علیه یمن از این حملات حمایت نکرد و همواره خواستار پایان تنش‌ها و جنگ عربستان علیه مردم یمن شده است.



برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید


شنبه 6 مرداد 1397 - 13:53:10

دسته بندی :