سه مسیر احتمالی پهپاد صماد-3 برای رسیدن به ابوظبی

جمعه 5 مرداد 1397 - 10:0:4
سه مسیر احتمالی پهپاد صماد-3 برای رسیدن به ابوظبی

تهران- الکوثر: پهپاد صماد-3 که جنبش انصارالله یمن اعلام کرد از آن برای حمله به فرودگاه بین المللی ابوظبی استفاده کرده، برای رسیدن به این فرودگاه امکان پیمودن سه مسیر را داشته است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شبکه تلویزیونی المسیره وابسته به انصارالله روز پنج شنبه اعلام کرد پهپادی که فرودگاه ابوظبی امارات را هدف قرار داد از نوع صماد-3 بود که بیش از یکهزار کیلومتر برد دارد.

بر اساس نقشه های گوگل، فاصله هوایی مستقیم بین صنعا پایتخت یمن و شهر ابوظبی حدود 1100 کیلومتر است و به این معنا است پهپاد با برد بیش از یکهزار کیلومتر می تواند با عبور از آسمان عربستان خود را به ابوظبی برساند. البته این یکی از سه احتمال است.

احتمال دوم این است که پهپاد یاد شده با عبور از آبهای بین المللی اطراف سلطان نشین عمان خود را به امارات برساند که به این منظور طبق نقشه های گوگل باید مسافتی 3 هزار کیلومتری را طی کند.

اما احتمال سوم این است که پهپاد از روی یک کشتی یا قایق دریای عمان به پرواز در آید که در این صورت برای رسیدن به ابوظبی فقط باید 500 کیلومتر مسافت را بپیماید.

به نوشته مجله آمریکایی «دیفنس نیوز» که به امور دفاعی اختصاص دارد پهپادها به چالشی جدید و جدی برای سامانه های پدافند هوایی تبدیل شده اند که برای مقابله با هواپیماها و جنگنده های بزرگ و موشک های بالستیک طراحی شده اند. هم اکنون کشورهای متعددی در حال کار روی ابزارهایی هستند که امکان مقابله با پهپادها را داشته باشد.

ویژگی پهپادها این است که کم هزینه هستند و می توان از آنها برای حمله انتحاری یا به عنوان بمب افکن علیه اهداف حساس و مهم استفاده کرد. پهپادها سرعت پائینی دارند و در ارتفاع پائین پرواز می کنند و اندازه آنها کوچک است به همین علت تشخیص آنها با پدافندهای موجود بسیار دشوار است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید


جمعه 5 مرداد 1397 - 9:59:44