در برنامه «فقه الاسلام» بیان شد؛

وهابیت قیام امام حسین را قیامی نامشروع می داند !

پنج شنبه 4 مرداد 1397 - 18:52:17
وهابیت قیام امام حسین را قیامی نامشروع می داند !

تهران - الکوثر : استاد برجسته حوزه علمیه گفت علمای وهابیت معتقدند قیام عاشور قیامی باطل و قیام علیه حاکم شرعی مسلمانان و امام المسلمین بود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، شیخ اسد محمد قصیر در برنامه «فقه الاسلام» شبکه جهانی الکوثر گفت :« وهابیت و ابن تیمیه که موسس این مکتب است معتقد هستند مسئله عاشورا و محرم ، قیام علیه حاکم شرعی و امام المسلمین است.» 

وی افزود :« آنها از نظر فقهی فتوا می دهند قیام امام حسین علیه یزید و این انقلاب حسینی که پیامبر اکرم (ص) به آن خبر داده و به مسلمانان و صحابه فرموده بود در کربلا چه اتفاقی رخ خواهد داد ، اقدامی حرام بود که موجب فساد زیاد شد همانطور که در کتاب منهاج السنه آمده است.» 

وی اضافه کرد :« حتی علمای معاصر وهابیت نیز گفته اند قیام امام حسین علیه السلام علیه یزید اقدامی نامشروع و دارای فساد زیاد است چرا که یزید امام و خلیفه مسلمانان بود. در نتیجه می بینیم که اختلافی گسترده و مهمی بین وهابیت و ابن تیمیه با برادرانمان در اهل سنت و شیعیان وجود دارد. اهل سنت و شیعیان و همه مذاهب اسلامی معتقدند قیام امام حسین علیه السلام نه تنها مشروع بود بلکه اقدامی ضروری و یک تکلیف شرعی بود به ویژه اینکه این انقلاب مشروعیت خود را از پیامبر(ص) گرفته بود و جبرئیل تربت کربلا را برای پیامبر آورده بود. پیامبر مشروع بودن این قیام را بیان فرمود اما وهابیت و ابن تیمیه در این مسئله با پیامبر مخالفت کردند و پیامبر را تکذیب کردند.» 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


پنج شنبه 4 مرداد 1397 - 17:51:38