عربستان انتقال نفت از طریق باب المندب را متوقف کرد

پنج شنبه 4 مرداد 1397 - 10:42:50
عربستان انتقال نفت از طریق باب المندب را متوقف کرد

تهران - الکوثر : در پی حمله موشکی نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن به کشتی جنگی عربستان سعودی ، این کشور اعلام کرد به طور موقت انتقال محموله های نفتی خود را از طریق تنگه باب المندب متوقف می کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، خالد الفالح وزیر انرژی عربستان سعودی در اظهاراتی که خبرگزاری دولتی عربستان (واس) منتشر کرد ، مدعی شد : این تصمیم بعد از حمله موشکی حوثی ها (انصارالله ) به دو فروند نفتکش این کشور صورت گرفت که براثر آن یکی از نفتکش ها به صورت جزیی آسیب دید. 

الفالح با ادعای اینکه هر یک از این نفتکش ها حامل یک میلیون بشکه نفت بود ، افزود : حمله به این نفتکش موجب نشت نفت و برجای گذاشتن خسارات زیست محیطی نشده است. 

وی اعلام کرد که نفتکش آسیب دیده به یکی از بنادر سعودی انتقال می یابد و تا اطلاع ثانوی عبور نفتکش های این کشور از باب المندب ممنوع خواهد شد. 

وزیر نفت عربستان ادعا کرد که اقدامات حوثی ها کشتیرانی و تجارت جهانی در باب المندب و دریای سرخ را تهدید می کند. 

ادعای حمله به یک نفتکش ازسوی دولت سعودی درحالی است که یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن در اطلاعیه ای اعلام کرد که حمله موشکی آنها به ناو جنگی مدرن "الدمام " صورت گرفته است برخی گزارش ها حاکیست : عربستان سعودی برای کم کردن از پیامدهای نظامی حمله به ناو نظامی این کشور ، مدعی هدف قرارگرفتن نفتکش خود در دریای سرخ شده است.

یگان موشکی ارتش و انصارالله یمن روز گذشته کشتی جنگی الدمام وابسته به ائتلاف متجاوز عربستان سعودی را هدف موشک قرار داده و منهدم کردند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


پنج شنبه 4 مرداد 1397 - 10:27:41