تاکید شورای امنیت بر تسهیل روند بازگشت آوارگان روهینگیایی از سوی میانمار

سه شنبه 2 مرداد 1397 - 9:55:4
تاکید شورای امنیت بر  تسهیل روند بازگشت آوارگان روهینگیایی از سوی میانمار

تهران- الکوثر: شورای امنیت سازمان ملل به دولت میانمار تاکید کرد تا اقداماتی را برای تسهیل روند بازگشت امن و داوطلبانه مسلمانان روهینگیایی اتخاذ کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شورای امنیت سازمان ملل در جلسه غیرعلنی خواستار ارائه کمک‌های اقتصادی و اجتماعی بیشتر و تسهیل روند بازگشت مسلمانانروهینگیاییبه غرب میانمار شدند.

این شورا در بیانیه‌ای اعلام کرد: اعضای شورای امنیت همچنان بر اهمیت تحقیقاتی شفاف و مستقل درباره اتهامات مربوط به نقض حقوق بشر و سوءاستفاده از آن در جریان سرکوب مسلمانان روهینگیایی توسط دولت میانمار تاکید دارد.

کریستین شرانر برگنر، فرستاده سازمان ملل در میانمار گفت: دولت میانمار تمایل به بازگشت ده‌ها هزار روهینگیایی به راخین را دارد که در جریان سرکوب‌های اخیر به بنگلادش گریختند یا در داخل میانمار آواره شده‌اند. مقام‌های دولتی میانمار اعلام کردند که واقعا تمایل دارند تا روهینگیایی‌ها به راخین بازگردند اما تنش همچنان در راخین و میان مسلمانان روهینگیاییها و اکثریت بودایی‌ها وجود دارد.

این فرستاده همچنین ادامه داد: دولت میانمار به دنبال بازگرداندن روهینگیاییهاست اما این افراد باید به صورت داوطلبانه و با رعایت تمایلی اصول به راخین بازگردند.

وی همچنین گفت‌وگو با آنگ سان سوچی، رهبر دوفاکتوی میانمار را بسیار سازنده و دوستانه توصیف کرد و ادامه داد: سوچی به تمامی چالش‌ها و مشکلات مربوط به این مساله واقف است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید


سه شنبه 2 مرداد 1397 - 9:54:25