رای لاهه به نفع قطر، امارات را سرخورده کرد

دو شنبه 1 مرداد 1397 - 21:21:42
رای لاهه به نفع قطر، امارات را سرخورده کرد

تهران- الکوثر: دولت امارات در نخستین واکنش به رای دادگاه بین المللی لاهه به نفع قطر و تلاش برای کم اهمیت نشان دادن آن ، اعلام کرد که این رای متضمن انجام اقدام های موقت است .

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، 'انور قرقاش' وزیر مشاور در امور خارجی امارات امروز در توئیتی نوشت : دادگاه با رد درخواست های اصلی دولت قطر خواستار اجرای اقدام های موقت در زمینه های خانواده ،دانشجویان و شکایت در محاکم شده است .
قرقاش با دفاع ضمنی از تحریم های کشورش علیه قطر گفت: اقدام های دولت امارات در این باره پس از تصمیم چهار کشور تحریم کننده اتخاذ شده است .
عربستان، بحرین، امارات و مصر از 5 ژوئن 2017 (15 خرداد 96) با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم روابط خود با این کشور را قطع کردند و مرزهای زمینی، دریایی و هوایی با قطر را هم بستند
دیوان بین الملل دادگستری ساعاتی قبل با بررسی شکایت قطر علیه امارات عربی متحده به اتهام نقض حقوق بشر به نفع دوحه و علیه ابوظبی رای داد.
قطر 11 ژوئن 2018 ( 21 خرداد 97) در اقدام دیگری با متهم کردن امارات به تبعیض و نقض حقوق شهروندان قطری به دیوان بین المللی دادگستری شکایت کرده بود.
بر اساس این رای ، به دانش آموزان و دانشجویان قطری ساکن در امارات حتی اجازه شرکت در امتحانات داده نشده است بنابراین باید ابوظبی ترتیبی اتخاذ کند تا این افراد بتوانند به تحصیل خود در این کشور ادامه دهند.
رای دادگاه همچنین از دولت امارات می خواهد رسیدگی به شکایت اتباع قطر در دادگاه های اماراتی را تضمین و بیش از این مانع جدا افتادن خانواده های دو کشور نشود.
'لولوه خاطر' سخنگوی وزارت امور خارجه قطر در واکنش به رای دادگاه بین المللی دادگستری گفت : دوحه قصد افزایش تنش با دولت امارات را ندارد و تنها به دنبال احقاق حقوق ضایع شده اتباع خود ناشی از اقدام های دولت امارات است .
قطر یک سال بعد از تحریم و پس از آن که موفق شد تهدیدهای ناشی از آن را به فرصت تبدیل کند، تلاش دارد با کشاندن موضوع به مجامع حقوقی و بین المللی، حقوق پایمال شده مردم این کشور را به آنها برگرداند.


اخبار سوریه را اینجا پیگیری کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید


دو شنبه 1 مرداد 1397 - 21:12:12