بزرگترین گروه آوارگان سوری امروز لبنان را ترک می‌کنند

دو شنبه 1 مرداد 1397 - 12:8:16
بزرگترین گروه آوارگان سوری امروز لبنان را ترک می‌کنند

تهران- الکوثر: ۸۵۰ آواره سوری امروز (دوشنبه) به عنوان چهارمین سری از آوارگان داوطلب برای بازگشت، لبنان را به مقصد کشورشان ترک می‌کنند. این گروه بزرگترین گروه از آوارگانی است که تاکنون از لبنان به سوریه بازگشتند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از العهد، بازگشت آوارگان سوری از طریق گذرگاه "زمرانی" واقع در شرق لبنان به سمت سوریه آغاز شده است.

بازگشت این آوارگان به صورت داوطلبانه صورت گرفته و این سری از بازگشت در میان چهار سری، بزرگترین کاروان بازگشت‌ محسوب می‌شود.

۸۵۰ آواره سوری امروز لبنان را به مقصد سوریه ترک می‌کنند.

همزمان با این امر، نیروهای امنیتی لبنان یک مرکزی را برای ترک آوارگان سوری در وادی حمید در شرق لبنان ایجاد کردند تا خروج آنها  با نظارت و پشتیبانی ارتش و سازمان اطلاعات لبنان به آسانی صورت گیرد.

۲۸ ژوئن هم ۴۰۰ آواره سوری شرق لبنان را به مقصد فلیطا و قلمون غربی سوریه ترک کردند و ۳۶۰۰ تن دیگر خواستار بازگشت شدند که با درخواست ۳۰۰ تن از آنها موافقت شد.

پیشتر لبنان از جامعه بین‌الملل خواسته بود به بازگشت آوارگان سوری کمک کند. میشل عون، رئیس جمهور لبنان هم از ایالات متحده خواسته بود به تسهیل در بازگشت تدریجی این آوارگان کمک کند.

همچنین وزارت دفاع روسیه از ارائه پیشنهادات به آمریکا درباره ترتیب بازگشت آوارگان سوری به کشورشان خبر داده و اعلام کرده بود، بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار سوری در لبنان هستند که می‌توانند در آینده‌ای نزدیک به منازل خود بازگردند.

 


اخبار لبنان را اینجا پیگیری کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید


دو شنبه 1 مرداد 1397 - 11:47:32

دسته بندی :