بازگشت هزاران آواره عراقی به منازل خود در استان نینوا

یک شنبه 31 تیر 1397 - 16:28:37
بازگشت هزاران آواره عراقی به منازل خود در استان نینوا

تهران- الکوثر: هزاران نفر از آوارگان عراقی که پس از تسلط عاناصر تروریست داعش بر استان نینوا مجبور به ترک خانه‌های خود و مهاجرت به نقاط دیگر عراق شده بودند به منازل خود در این استان باز گشته اند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،   در حدود پنج هزار آواره عراقی که با تسلط داعش بر استان نینوا و در پی آن عملیات آزادسازی این مناطق، مجبور به ترک منازل خود شده بودند به مناطق زندگی خود بازگشتند.
" باسم التمیمی" عضو اعلام مقاومت در سوریه در گفت وگو با الکوثر به نقل از "ستار نوروز" مدیر کل امور مربوط به آوارگان در وزارت مهاجرت و مهاجرین عراقی از بازگشت دست کم چهار هزار و ۸۷۸ آواره عراقی به منازل خود در استان نینوا خبر داد.
این عضو اعلام مقاومت تصریح کرد: این پناهندگان پس از آغاز اشغال مناطق مختلف استان نینوا با ترک منازل خود راهی مناطق دیگر شده بودند.
وی اضافه کرد: با پاکسازی مناطق زندگی این آوارگان از حضور عناصر تروریست داعش و تامین امنیت کامل آن، در حدود پنج هزار نفر از آوارگان به منازل خود بازگشت داده شدند.
ستار نوروز تصریح کرد: پناهندگان که اکثرا در اردوگاه‌های دایر شده توسط دولت اسکان داده شده اند به صورت تدریجی و با رضایت کامل به این مناطق بازگردانده می شوند و هیچ اجباری برای خروج آن‌ها از اردوگاه و بازگشت به این مناطق وجود ندارد.


اخبار عراق را اینجا پیگیری کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید


یک شنبه 31 تیر 1397 - 15:13:39

دسته بندی :