مسئول فلسطيني : مقاومت مردم فلسطين مانع اجراي معامله قرن شد

یک شنبه 31 تیر 1397 - 7:25:30
مسئول فلسطيني : مقاومت مردم فلسطين مانع اجراي معامله قرن شد

تهران - الکوثر : سخنگوی رسمی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین گفت هیاهوی توطئه معامله قرن کاهش یافته اما به طور کلی خاموش نشده است و امکان دارد معامله قرن به معامله ای منطقه ای تبدیل شود. 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، نبیل ابو ردینه در بیانیه ای تاکید کرد مقاومت ملت فلسطین و پایبندی مسئولان فلسطینی به اصول و قواعد ملی باعث شد معامله قرن محقق نشود. این در حالی است که اگر معامله قرن به اجرا درآمده بود به معامله ای منطقه ای تبدیل می شد که همه ملتهای منطقه و کشورهایشان را شامل می شد. 
وی افزود :« امروز منطقه برای مشخص شدن مسائل اساسی بر سر دوراهی قرار دارد که منافع ملتهای منطقه تحت تاثیر آن قرار می گیرد. بنابراین برخی از جریانها  منطقه را با تلاش برای ایجاد شکاف علنی بین مواضع قومی به خطر می اندازند ؛ از اینرو همه باید از منافع ملی و قومی حمایت و پشتیبانی کنند تا معامله قرن که در حال حاضر از شدت آن کاسته شده اما پایان نپذیرفته است به معامله ای منطقه ای که نمی توان پیامدهای آن را پیش بینی کرد تبدیل نشود.»  
ابو ردینه درباره همسو شدن برخی ها با تلاشهایی که حاکمیت و استقلال کشورها را نشانه گرفته است هشدار داد و بار دیگر تاکید کرد :« پایبند بودن ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین به اختیارات فلسطینی و عربی و اصول قومی است که باعث خواهد شد امتی که همواره در حال درد کشیدن است امیدوار باشد.» 
وی اضافه کرد :« بازگرداندن روحیه وطن دوستی در برابر پیامدهای ناگهانی - که منطقه در معرض آن قرار دارد - ضروری است. در راس این پیامدهای ناگهانی جانبداری رسوا کننده آمریکا از منافع اسرائیل است که مسئولیت سنگینی را در رویارویی با آن به عهده ما می گذارد؛ گفتنی است با رویارویی با این چالش هاست که به ساحل امن می رسیم و آینده بهتری را برای منطقه و ملتهای آن محقق می کنیم.»  
ابوردینه همچنین ادامه داد: استمرار تجاوزهای اسرائیل علیه حقوق ملت از طریق قوانین و تصمیمات ظالمانه ای که در کنست گرفته می شود،  ادامه  تلاش صهیونیستها برای یهودی سازی قدس و تجاوز به مقدسات آن ،  افزایش شهرکسازی های غیرقانونی در زمینهای فلسطینیان، همه و همه نیاز به حمایت از رئیس (تشکیلات خودگردان) فلسطینی دارد تا همه در برابر توطئه ها و در راس آن معامله قرن بایستیم. معامله ای که پایان خواهد پذیرفت؛ همانطور که توطئه های سابق که مسئله فلسطین را هدف قرار داده بود نیز از بین رفتند.»  


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


یک شنبه 31 تیر 1397 - 7:14:37

دسته بندی :