برپایی نماز جمعه اعتراضی در خان الاحمر

جمعه 29 تیر 1397 - 23:31:10
برپایی نماز جمعه اعتراضی در خان الاحمر

رام الله- الکوثر: صدها فلسطینی در اقدامی نمادین در روستای خان الاحمر، از روستاهای بدوی نشین اطراف قدس که رژیم اشغالگر به بهانه ساخت و ساز غیر مجاز در پی تخریب خانه های ساکنان آن است، نماز جمعه اقامه کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، برپایی نماز جمعه به دنبال فراخوان گروه های ملی و «مرکز مقاومت در برابر دیوار حایل و شهرک سازی» اقامه شد و هدف از برگزاری آن حمایت از ساکنان این روستا در برابر تهدیدات اسرائیل برای تخریب روستا و کوچاندن اجباری روستاییان اعلام شده است.
در پی ارائه فراخوان برای اقامه نماز جمعه در خان الاحمر، نظامیان رژیم اشغالگر با ایجاد موانعی مسیر های منتهی به این روستا را بستند اما صدها فلسطینی خود را به محل برگزاری نماز جمعه رساندند و در نماز حاضر شدند.
مصطفی برغوثی دبیر کل جنبش ابتکار ملی فلسطین در حاشیه برگزاری نماز جمعه در خان الاحمر گفت: « قانون ممنوعیت طرح شکایت فلسطینیان در دادگاه عالی اسرائیل همانند قانون سرزمین یهودیان، نژاد پرستانه است. هدف اشغالگران ایجاد مانع در برابر تلاش فلسطینیان برای رسیدن به حقوق از دست رفته است. این نماز راهی برای ایجاد چالش در مسیر تلاش ها برای تخریب منازل در خان الاحمر است. ما هیچ اعتمادی به قوانین قضایی اسرائیل نداریم و تلاش ما این است که نادرستی تصمیماتشان را آشکار سازیم و فرصتی نیز برای حمایت از تنها سلاحمان یعنی مقاومت ایجاد نماییم».


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید


جمعه 29 تیر 1397 - 23:21:54

عکسهای بیشتر :