انتقاد اروپا از تصویب قانون نژادپرستانه در کنست

جمعه 29 تیر 1397 - 2:2:36
انتقاد اروپا از تصویب قانون نژادپرستانه در کنست

تهران- الکوثر: اتحادیه اروپا از تصویب قانونی در پارلمان رژیم صهیونیستی که فلسطین اشغالی را به عنوان «سرزمین یهودیان» تلقی می کند ابراز نگرانی و اعلام کرد این اقدام راه حل دو کشور را برای حل و فصل مناقشه خاورمیانه پیچیده تر می کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، مایا کاسیانسیچ سخنگوی فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در کنفرانسی خبری اعلام کرد: ما نگران هستیم و مراتب نگرانی خود را به مقامات اسرائیل بیان کرده ایم.

مایا کاسیانسیچ گفت: «ما به حاکمیت اسرائیل احترام می گذاریم اما اصول اساسی از جمله حق اقلیت ها باید رعایت شود».

وی با خودداری از اظهار نظر مستقیم درباره قانونی که در پارلمان اسرائیل تصویب شد، اعلام کرد «اتحادیه اروپا از راه حل دو کشور حمایت می کند و همه توان خود را برای جلوگیری از ایجاد موانع و عملی شدن آن به کار می گیرد».

به گفته وی، این قانون که اسرائیل را به عنوان «سرزمین یهودیان» تلقی می کند واضح است که احتمال دارد مسائل را «پیچیده تر» کند.

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد «ما با مقامات اسرائیلی روی هر آنچه که احتمال دارد مانع از عملی شدن راه حل دو کشور مانع شود کار می کنیم ».

کنست روز پنجشنبه قانونی را تصویب کرد که اسرائیل را به عنوان «سرزمین یهودیان» تلقی و حقوق فلسطینی های ساکن فلسطین اشغالی را نقض می کند. این قانون همچنین دیگر زبان عربی را به عنوان زبان رسمی به رسمیت نمی شناسد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید


جمعه 29 تیر 1397 - 2:2:29

دسته بندی :