استاد الازهر : استناد وهابیت به احادیث جعلی ابوهریره است

سه شنبه 26 تیر 1397 - 10:47:1
استاد الازهر : استناد وهابیت به احادیث جعلی ابوهریره است

تهران - الکوثر : استاد برجسته دانشگاه الازهر مصر تاکید کرد ابوهریره احادیثی جعل کرده که چهره اسلام را مخدوش می کند و وهابیت با استناد به احادیث جعلی ابوهریره و استفاده ابن تیمیه از آن برای تحریف دین مبین اسلام ، به تکفیر دیگر مسلمانان اقدام می کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، شیخ عبدالسلام محمد عبدالله نویسنده و پژوهشگر در علم حدیث و از استادان دانشگاه الازهر در اسکندریه مصر در برنامه چالشی «الوجه الآخر» شبکه جهانی الکوثر گفت محمد بن وهاب با استناد به احادیث جعلی ابوهریره سربریدن مسلمانان را جایز دانسته است.  

وی افزود : زمانی که به صحیح بخاری مراجعه می کنیم به عنوان مثال می بینیم که ابوهریره می گوید «شما بهترین امت روی زمین بودید» و درباره تفسیر آن می گوید «بهترین مردمان را زنجیر به گردن آنها انداختند و به زور وارد اسلام کردند» این روایت را بخاری آورده است. ابوهریره به این هم اکتفا نکرده و تلاش کرده است این را از زبان پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله بیان کند در روایتی که بخاری در شماره سه هزار و ده آن را آورده است می گوید ابوهریره از پیامبر اکرم (ص) روایت می کند که فرمودند خداوند تعجب می کند از قومی که با زنجیر به بهشت برده می شوند. بسیار عجیب است که شخصی که الحمد لله برای ما قرآن تفسیر نکرده است و تنها به همان چیزهایی که کعب و همام بن منبه و وهب بن منبه از احادیث رسول الله برای او گذاشته اند اکتفا کرده است می آید و چنین مسائل عجیب و غریبی را مطرح می کند. قرآن به روشنی مسائل را برای ما بیان می کند درحالی که ابوهریره تفسیری عجیب و غریب و نفرت انگیز مطرح می کند چرا که می گوید ویژگی این امت این است که دیگران را مجبور می کند اسلام بیاورند و آنها را با غل و زنجیر به اسلام وارد می کند. من نمی دانم این تفسیر عجیب را از کجا آورده است. زمانی که قرآن کریم را می خوانیم از مسائل ابتدایی اسلام این است که خداوند ایمان آوردن با اجبار را نمی پذیرد و در سوره یونس می گوید «وَلَوْ شَاءَ رَبُّكَ لَآمَنَ مَن فِي الْأَرْضِ كُلُّهُمْ جَمِيعًا ۚ أَفَأَنتَ تُكْرِهُ النَّاسَ حَتَّىٰ يَكُونُوا مُؤْمِنِينَ» و همچنین خداوند در سوریه هود می فرماید :« وَلَوْ شَاءَ رَبُّكَ لَجَعَلَ النَّاسَ أُمَّةً وَاحِدَةً ۖ وَلَا يَزَالُونَ مُخْتَلِفِينَ إِلَّا مَن رَّحِمَ رَبُّكَ» و همچنین «وَقُلِ الْحَقُّ مِن رَّبِّكُمْ ۖ فَمَن شَاءَ فَلْيُؤْمِن وَمَن شَاءَ فَلْيَكْفُرْ ، فذکر انما انت مذکر لست علیهم بمصیطر» و آیات زیادی از آزادی اعتقاد سخن می گویند و به هیچ انسانی اجازه نمی دهد شخص دیگری را به اسلام آوردن مجبور کند. اینها متونی است که ابن تیمیه برای تکفیر مردم و مجبور کردن آنها مورد استفاده قرار داده است و محمد بن عبدالوهاب بر آنها تکیه کرده و با پیروان خود برای سر بریدن مردم اقدام کرده است و گمان می کند این سر بریدن آنها را وارد بهشت می کند.» 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 

الکوثر را در توئیتر دنبال کنید 

برای عضویت در کانال سروش اینجا کلیک کنید


سه شنبه 26 تیر 1397 - 10:29:17