ارتش سوریه پس از 8 سال موفق شد وارد منطقه درعا البلد شود

جمعه 22 تیر 1397 - 15:47:57
ارتش سوریه پس از 8 سال موفق شد وارد منطقه درعا البلد شود

تهران- الکوثر: ارتش سوریه پس از هشت سال موفق شد وارد منطقه درعا البلد شود. ارتش سوریه همچنین وارد شهر انخل، شهرک های المزیریب و کفر شمس در حومه شمالی و شهر طفس در حومه غربی درعا شد و اهالی این شهرها از آنان استقبال کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، دستاوردهای ارتش سوریه در حومه غربی درعا ادامه دارد و  ارتش در چارچوب تداوم طرح آشتی داخلی پس از ورود به شهرک المزیریب در شمال غرب ، شهر انخل و شهرک کفر شمس در حومه شمالی درعا توانست وارد تمامی مناطق شهر درعا شود.

با این دستاورد شرایط ، برای گروههای مسلح از جمله عناصر جبهه النصره در حومه قنیطره و عناصر گروه تروریستی داعش در حومه غربی درعا، بسیار دشوار شده ، به گونه ای که گروههای مسلح در حومه درعا راهی جز پیوستن به آشتی داخلی ندارند.
پیوستن شهرک ها و روستاهای حومه درعا در مجاورت حومه های شمالی و مرکزی قنیطره به طرح آشتی داخلی، با اقدام گروههای مسلح در گلوله باران برخی از مناطق شهر البعث و شهرک جبا در قنیطره هم زمان شده است، اقدامی که خسارات زیادی برجای گذاشت.

در هر حال تسلط ارتش سوریه بر حومه غربی درعا و نزدیک شدن نیروهای ارتش به خطوط تماس در قنیطره شرایط را برای گروههای مسلح در حومه قنیطره بسیار دشوار کرده است و این گروهها می دانند اگر تلاش ها برای پیدا کردن راه حل به بن بست برسد حمله ارتش سوریه به آنان حتمی است.


اخبار سوریه را اینجا پیگیری کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید


جمعه 22 تیر 1397 - 15:35:55