گوترش : جهان بابت بحران روهینگیایی‌ها باید سرزنش شود

پنج شنبه 21 تیر 1397 - 18:54:51
گوترش : جهان بابت بحران روهینگیایی‌ها  باید سرزنش شود

تهران- الکوثر: دبیرکل سازمان ملل متحد بابت تراژدی‌مسلمانان روهینگیایی در میانمار ، از جامعه بین‌الملل انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، آنتونیو گوترشدر مطلبی برای روزنامه واشنگتن پست به توصیف رعب و وحشتی پرداخت که  مسلمانان روهینگیایی فراری از میانمار در معرض آن قرار گرفتند. او تاکید کرد: هیچ چیز نمی‌توانست مرا برای شنیدن سخنان دردآوری که در سفرم به بنگلادش از مسلمان آواره میانماری شنیدم، آماده کند. بنگلادش اکنون میزبان صدها هزار روهینگیایی است که از سرکوب نظامیان میانماری به آنجا گریختند.

گوترش در بازگوی آنچه از سفر به منطقه کاکس بازار در بنگلادش شنیده بود، گفت: کودکان کوچک در مقابل والدین‌شان سلاخی شدند؛ دختران و زنان در حالی که خانواده‌هایشان شکنجه و کشته شدند، مورد شکنجه و تجاوز قرار گرفتند. روستاها در آتش سوختند.

او تاکید کرد: این قربانیان آنچه که به درستی پاکسازی قومی نامیده شده است، از درد و عذابی رنج می‌برند که می‌تواند روح و روان همه را به درد آورد. این تجربه دردناک غیرقابل تحمل است و متاسفانه حقیقت روزانه حدود یک میلیون آواره روهینگیایی شده است.

از اوت ۲۰۱۷ بیش از ۷۵۰ هزار روهینگیایی مسلمان که عمدتا کودکان و زنان بودند از میانمار گریختند و خودشان را به بنگلادش رساندند، چرا که نیروهای میانماری این اقلیت مسلمان را متحمل سرکوب کرد.

به گزارش سازمان ملل، دست‌کم ۹۴۰۰ مسلمان روهینگیایی  از ۲۵ اوت تا ۲۴ سپتامبر سال گذشته در ایالت راخین کشته شدند.

پزشکان بدون مرز  نیز  اخیرا در گزارشی اعلام کرد، کشته شدن ۶۷۰۰ روهینگیایی ناشی از خشونت‌ها بوده است. این میزان شامل ۷۳۰ کودک زیر پنج سال می‌شود.

آنتونیو گوترش از جامعه بین‌الملل خواست تا فراتر از اعلام همبستگی صرف عمل کنند. او گفت: مردم روهینگیا به کمک واقعی نیاز دارند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید


پنج شنبه 21 تیر 1397 - 18:1:53