اذعان روزنامه صهیونیستی به وحشیانه بودن محاصره غزه

پنج شنبه 21 تیر 1397 - 13:15:19
اذعان روزنامه صهیونیستی به وحشیانه بودن محاصره غزه

تهران - الکوثر : روزنامه صهیونیستی هاآرتص ، اِعمال محدودیت‌های جدید علیه نوار غزه را وحشیانه توصیف و اذعان کرد اقدام اخیر اسرائیل علیه نوار غزه ، آن را به بزرگترین سلول انفرادی جهان تبدیل کرده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، رژیم صهیونیستی در چارچوب تشدید فشارها علیه فلسطینی ها بویژه ساکنان غزه ، گذرگاه «کرم ابوسالم» به عنوان تنها گذرگاه تجاری نوار غزه را نیز بسته و محدودیت‌های وارداتی علیه این منطقه  اعمال کرده است. 

روزنامه صهیونیستی هاآرتص در سرمقاله روز چهارشنبه خود نوشت : این اقدام نشانه سقوط اسرائیل و شکست آن در برابر اقدام شهروندان فلسطینی است.

رژیم صهیونیستی از سال 2007 محاصره باریکه غزه را تشدید کرده است و از ورود تجهیزات و محموله های سوخت و کالاهای اساسی به این منطقه پرجمعیت ممانعت می کند و اوضاع وخیم غزه زنگ خطر را در مورد بروز یک فاجعه انسانی به صدا در آورده است. 

رژیم صهیونیستی با تشدید فشارها قصد دارد ضمن به تسلیم واداشتن فلسطینی ها در برابر سیاستهای توسعه طلبانه این رژیم چنین سیاستهایی را به جامعه جهانی بقبولاند. 

اما واکنشهای جهانی در حمایت از ساکنان غزه و رصد تبعات مرگبار اقدامات اسرائیل در غزه توسط افکار عمومی بیانگر حساسیت جامعه جهانی به وضعیت فلسطینیان است .

جهان خواستار خاتمه تراژدی غزه است ، اما رژیم صهیونیستی همچنان بر ادامه این  بی عدالتی در سایه حمایت آمریکا اصرار دارد و چنین وضعیتی به جنایت رژیم صهیونیستی در غزه ابعاد گسترده تری داده است.  

اگر چه رژیم صهیونیستی به دلیل ناکامی های مکررش در برابر مقاومت مردم فلسطین در سال 2005 مجبور به عقب نشینی از غزه شد اما پیوسته در حال تشدید  فشارها  برای به تسلیم واداشتن فلسطینی ها و اشغال مجدد غزه بوده است .از اینرو پس از عقب نشینی رژیم صهیونیستی از غزه نه تنها از سیاست های خصمانه این رژیم علیه ساکنان غزه کاسته نشده است بلکه عملا" اقدامات ضد انسانی این رژیم علیه ساکنان این منطقه به مانند سایر مناطق فلسطینی ابعاد گسترده تر و درعین حال مرگبار تری  یافته است.

نتیجه اقدامات اسرائیل در محاصره مناطق فلسطینی تبدیل این مناطق  به زندانی بزرگ برای فلسطینی ها بوده است این درحالی است که وضعیت در برخی از مناطق فلسطینی وخیم تر است و این بخش از مناطق فلسطینی عملا" تداعی کننده سلول های انفرادی است که  به منظور تشدید فشارها بکار گرفته می شوند.  رژیم صهیونیستی  درصدد است با در حاشیه قرار دادن موضوع محاصره غزه سیاستهای ظالمانه خود در این منطقه را ادامه دهد  .اما واکنشهای جهانی در حمایت از ساکنان غزه و رصد تبعات مرگبار اسرائیل در غزه توسط افکار عمومی ناکامی های اسرائیل در نیل به اهدافش در انحراف افکار عمومی از جنایتش در فلسطین را نشان می دهد. 

روزنامه گاردین انگلیس با ملامت کشورهای غربی بابت حمایت از اسرائیل، غزه را بزرگ‌ترین زندان جهان توصیف کرد.  میک نپیر، فعال اسکاتلندی نیز تاکید کرد محاصره نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی، جنایت علیه بشریت است. نپیر  گفت: نوار غزه بزرگترین زندان در جهان است.

ناکامی های رژیم صهیونیستی به حدی است که برخی از رسانه های این رژیم نیز با انتشار گزارشهایی به گوشه هایی از این جنایات اذعان می کنند که این موضوع نشان می دهد که دامنه انتقادات و انزجار از سیاستهای رژیم صهیونیستی به داخل این رژیم نیز کشیده شده است.  


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


پنج شنبه 21 تیر 1397 - 13:12:26