دیدار فرستاده «پوتین» با «اسماعیل هنیه» در نوار غزه

سه شنبه 19 تیر 1397 - 23:25:43
دیدار فرستاده «پوتین» با «اسماعیل هنیه» در نوار غزه

تهران- الکوثر:فرستاده ویژه رئیس جمهوری روسیه با رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت فلسطین (حماس) در نوار غزه دیدار کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  «میخائیل بوگدانوف»، فرستاده ویژه «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه به نوار غزه فلسطین رفت.

به گزارش شبکه «المیادین»، وزارت خارجه روسیه شامگاه سه‌شنبه با اعلام این خبر، از دیدار بوگدانوف با «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت فلسطین (حماس) خبر داد.

اخیرا هیأتی از جنبش حماس به منظور دیدار با مقامات روس و رایزنی در مورد اوضاع فلسطین و  طرح آمریکایی و صهیونیستی موسوم به «معامله قرن» به مسکو سفر کرده بود.

معامله قرن یا توافق نهایی، طرحی به پیشنهاد دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی و حمایت عربستان، برای پایان منازعه رژیم صهیونیستی با فلسطین و مقدمه‌ای برای عادی‌سازی روابط عربی-اسرائیلی است.

در این طرح و مذاکرات بعدی، مسئله آوارگان با «وطن جایگزین» در خارج از فلسطین اشغالی حل و «حق بازگشت» آوارگان فلسطینی به کشورشان برای همیشه لغو می‌شود.

بر اساس این طرح دولت فلسطین در نوار غزه و صرفا در مناطق الف و ب و بخش‌هایی از منطقه ج کرانه باختری تشکیل و وضعیت نهایی قدس و بازگشت آوارگان به مذاکرات بعدی موکول می‌شود و در گام آخر، مذکرات «صلح» میان رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی به رهبری عربستان سعودی آغاز می‌شود.

در پیمان‌ اسلو منطقه کرانه رود باختری به سه منطقه نام منطقه «الف، ب و ج» شناخته تقسیم شد. منطقه «الف» از لحاظ اداری و امنیتی به دست دولت خودگردان فلسطین بود و منطقه «ب» از لحاظ اداری به دست خودگردان و از لحاظ امنیتی به دست رژیم صهیونیستی بود و منطقه «ج» منطقه‌ای بود که از لحاظ امنیتی و اداری به دست رژیم صهیونیستی اداره می شد.

 


اخبار فلسطین را اینجا پیگیری کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید


سه شنبه 19 تیر 1397 - 23:25:16

پربازدیدها