تلفات و خسارات نظاميان و مزدوران سعودي در يمن و عربستان سعودي

سه شنبه 19 تیر 1397 - 2:51:31
تلفات و خسارات نظاميان و مزدوران سعودي در يمن و عربستان سعودي

تهران - الکوثر : نيروهاي ارتش و کميته هاي مردمي روز گذشته در چندين عمليات در جنوب عربستان سعودي و نقاط مختلف يمن خسارات و تلفات سنگيني به نظاميان ارتش عربستان سعودي و مزدوران آنها وارد کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در عملیاتی در دو منطقه در الشرفه در نجران عربستان سعودی شماری از نظامیان سعودی را به هلاکت رساندند و شماری را نیرز زخمی کردند. 

نیروهای يمني همچنين پیشروی مزدوران سعودی را به طرف وادی الحنایا در استان لحج دفع کردند و تلفات و خسارات سنگینی به آنها وارد کردند. 

نیروهای انصارالله يمن در کمینی در منطقه السدیس در نجران عربستان سعودی یک خودرو حامل نظامیان ارتش سعودی را منهدم کردند و سرنشینان آن را به هلاکت رساندند.

تک تیراندازهای ارتش و کمیته های مردمی یمن دو نظامی سعودی را در منطقه المجازه در عسیر و دو نظامي ديگر را در شرق منطقه جبل الدود در جيزان در جنوب عربستان سعودی هدف قرار دادند. 

نیروهای يمني  تجمع نظامیان ارتش عربستان سعودی را در منطقه مجازه در عسیر و تجمع نظاميان سعودي و مزدوران آنها را در مناطق الشرفه ، المخروق و غرب منطقه السديس در نجران در جنوب این کشور گلوله باران کردند. 
شبکه تلویزیونی المسیره نيز گزارش داد ، شماری از مزدوران هنگام دفع حمله آنان به منطقه الضیق در نزدیکی نجران کشته یا زخمی شدند و یک دستگاه خودروی نظامی آنان منهدم شد. 
مکانهای تجمع مزدوران سعودی در صحرای بقع در نزدیک نجران هدف حملات توپخانه ای قرار گرفت. نیروهای یمنی مکانهای تجمع مزدوران را در نزدیک گذرگاه علب در عسیر هدف حملات توپخانه ای قرار دادند.
یگان پشتیبانی توپخانه ای هم مکانهای تجمع سربازان سعودی و مزدوران آنان را در مواضع نظامی جبل جحفان در جیزان گلوله باران کردند. 
نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن تلاشهای مکرر مزدوران را برای نفوذ به مواضع نیروهای یمنی در جبل قیس در نزدیکی جیزان خنثی و تلفات سنگینی به آنان وارد کردند. 

شماری از مزدوران وابسته به متجاوزان هنگام تلاش برای فرار از جبهه های نبرد در الحدیده یمن، هدف حملات هوایی متجاوزان قرار گرفتند و کشته شدند.

رسانه های نزدیک به ائتلاف متجاوز به کشته شدن پنج نفر از عناصر تیپ موسوم به ابو هارون یافعی اذعان و اعلام کردند شمار دیگری نیز زخمی شدند . رسانه های ائتلاف ادعا کردند مواضع آنان به صورت اشتباهی بمباران شد. 
منابع رسانه ای تصریح کردند یک فروند بالگرد آپاچی مزدوران را هدف حمله قرار داد.
این در حالی است که منابع نظامی ارتش و کمیته های مردمی یمن تأکید می کنند هواپیماهای متجاوز در صورتی که مزدوران بخواهند از خطوط مقدم نبرد در سواحل غربی فرار کنند به آنان حمله می کنند.  
از سوي ديگر شش نفر در حملات وحشیانه جنگنده های متجاوز سعودی آمریکایی به مزرعه یک شهروند در استان تعز یمن به شهادت رسیدند و چهار نفر نیز زخمی شدند که شماری از آنها کودک هستند. 
این حملات در سایه سکوت سازمان ملل متحد صورت می گیرد که مشوقی برای ادامه ارتکاب جنایات دشمن علیه غیر نظامیان است.  

رژیم متجاوز عربستان سعودی علاوه بر اين مناطق مسکونی در شهرستان مرزی رازح در استان صعده را گلوله باران کرد. 

جنگنده های متجاوز سعودی نيز منطقه هجر در شهرستان القبیطه در استان لحج و منطقه ای نزدیک یک بازار شبانه را در ورودی شهر صعده بمباران کردند.  


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


سه شنبه 19 تیر 1397 - 0:29:54

دسته بندی :