بازتولید تروریسم تحت پوشش دینی جدید!

یک شنبه 17 تیر 1397 - 12:34:32
بازتولید تروریسم تحت پوشش دینی جدید!

دمشق- الکوثر: شماری از سرکردگان سابق گروه تروریستی «جبهه النصره» از تشکیل گروه مسلح جدیدی برای جایگزینی «النصره» در سوریه تحت عنوان سازمان «پاسداران دین» (حراس الدین) خبر دادند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، بخش عمده گروه های تشکیل دهنده «پاسداران دین» از گروه های تروریستی خارجی مستقر در سوریه هستند که قبلا در مناطقی مانند غوطه شرقی و جنوب ادلب و شمال لاذقیه فعالیت داشته اند یا اکنون در استان ادلب مستقر هستند.

شورای فرماندهی این گروه جدید تروریستی از پنج فرد زیر تشکیل شده است:

1-ابوهمام الشامی سرکرده گروه «پاسداران دین»: وی طی سال های 2013 تا 2016 عضو جبهه النصره شاخه گروه تروریستی القاعده در سوریه و فرمانده شاخه نظامی این گروه بوده است. پس از آن که النصره نام خود را به «هیئت تحریر الشام» تغییر داد و ارتباطش را با القاعده قطع کرد، ابوهمام الشامی در صدد تشکیل گروه جدید برآمد. عجیب آن که روز 6 مارس 2015 خبرهایی درباره کشت هشدن الشامی بر اثر انفجار در مخفیگاه او در شهرک سلفین استان ادلب منتشر شد ولی اکنون گفته می شود او در این انفجار به شدت زخمی شده بود و طی 3 سال تحت درمان بوده است.

2-ابوجلیبیب طوباس عضو شورای فرماندهی «پاسداران دین»: این شخص به مدت 16 سال در افغانستان و عراق به فعالیت تروریستی مشغول بود و در تاسیس جبهه النصره نقش داشت و اکنون از آن جدا شده است. طوباس از یاران ابومصعب الزرقای شاخه القاعده در عراق و فرمانده نظامی النصره در استان درعا بود. او در سال 2016 از النصره جدا شد.

3-ابوخدیجه اردنی: بلال خریسات معروف به ابوخدیجه اردنی در سمت های مختلف امنیتی و شرعی در جبهه النصره فعالیت داشته و مسئول این گروه تروریستی در بیابان های حمص و ریف دمشق بوده است. ابوجلیبیب طوباس و ابوخدیجه اردنی که عضو شورای فرماندهی «پاسداران دین» هستند در سال 2016 از جبهه النصره به علت قطع ارتباط آن با القاعده جدا شدند.

4-سامی العریدی: سامی العریدی معروف به ابومحمد الشامی از مسئولان دینی سرشناس جبهه النصره و منعکس کننده دیدگاه النصره در مسائل شرعی و عقیدتی بود که از آن جدا شد و به گروه «پاسداران دین» پیوست.

5-ابوعبدالرحمن المکی: شیخ سعودی که از مسئولان شرعی النصره بوده است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید

الکوثر را در توئیتر دنبال کنید


یک شنبه 17 تیر 1397 - 12:34:21