ارائه خدمات به زائران اربعین در همه شهرهای مقدس عراق

یک شنبه 17 تیر 1397 - 12:12:53
ارائه خدمات به زائران اربعین در همه شهرهای مقدس عراق

تهران - الکوثر : رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت اربعین امسال موکب داران ایرانی در همه شهرهای مقدس عراق به زائران خدمات ارائه می کنند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، حسن پلارک رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات که برای حضور در همایش دو روزه مدیران و معاونان 31  استان این ستاد به کربلا سفر کرده بود پیش از بازگشت به ایران گفت: الحمدلله این بار نیز همچون گذشته تعامل بسیار خوبی بین مسؤلان برگزاری آیین ملکوتی اربعین حسینی برقرار است و امیدوارم شاهد برگزاری همایش جهانی اربعین حسینی بدون کمترین مشکلی برای زائران باشیم. 

وی اظهار داشت: در این نشست که با حضور نماینده ولی فقیه در عراق ، سفیر جمهوری اسلامی در عراق و سرکنسول ایران در کربلا برگزار شد ، پیرامون بررسی برخی مشکلات اربعین سال گذشته و رفع نواقص احتمالی بحث و تبادل نظر شد. 

پلارک با بیان اینکه از دیگر بحث های این نشست به برخی پیشنهادات زائران اربعین و ارایه راهکارهای مناسب اختصاص داشت ، گفت : جلوگیری از هرگونه اصراف و برپایی موکب ها در یک مسیر نزدیک بهم از جمله مواردی بود که مورد گفتگوی طرفین همایش قرار گرفت.  

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات اظهار داشت: ایجاد آمادگی برای استقرار آمایش و سر زمینی موکب ها که توصیه شده از سوی ستاد مرکزی اربعین که نشات گرفته از فرمایشات رهبر معظم انقلاب است بر این اساس که میزبان اصلی مردم عراق است مد نظر قرار گرفته شد. 

رییس کمیته اسکان و پذیرایی اربعین حسینی گفت : با توجه به اینکه زائران ایرانی برخلاف برادران عراقی آیین اربعین را در آن ایام خاص در تمام شهر های مقدسه می‌دانند هدایت تعدادی از موکب ها به دیگر شهرهای مقدسه برای ارایه خدمات به زائران از دیگر برنامه‌های مورد تایید این نشست است. 

وی گفت : برهمین اساس از برخی موکب داران خواسته ایم امادگی برای ارایه خدمات در دیگر شهرهای مقدسه را نیز در برنامه‌های خود داشته باشند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 

برای عضویت در کانال سروش اینجا کلیک کنید 

الکوثر را در توئیتر دنبال کنید


یک شنبه 17 تیر 1397 - 11:43:17