هشدار عطوان به کشورهای عربی درباره همکاری با توطئه های آمریکا علیه ایران

شنبه 16 تیر 1397 - 16:51:34
هشدار عطوان به کشورهای عربی درباره همکاری با توطئه های آمریکا علیه ایران

تهران- الکوثر: تحلیلگر مشهور عرب به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس درباره همکاری با توطئه های آمریکا علیه ایران و پیامدهای این همکاری هشدار داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، عبدالباری عطوان، سردبیر روزنامه اینترنتی رای الیوم  دریادداشتی نوشته است : همه برنامه های آمریکا در منطقه، برنامه های مورد نظر اسرائیل است. اسرائیل امروز به شدت ناخرسند است، زیرا طرح اسرائیلی- آمریکایی در سوریه شکست خورد و شرایط عراق در حال بهبود است. اسرائیل ناراحت است، زیرا ملت فلسطین معامله قرن را رد می کند. 

دولت آمریکا برای جلوگیری کامل از صادرات نفت ایران تلاش می کند. دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با سلمان بن عبدالعزیز آل سعود شاه سعودی تماس گرفت و از او خواست صادرات نفت این کشور را دو میلیون بشکه در روز افزایش دهد تا بهای نفت کاهش یابد و کمبود احتمالی در بازارهای جهانی را به علت توقف صادرات نفت ایران، جبران کند. یعنی می خواهند ایران را از صادرات یک بشکه نفت هم منع کنند. تاسف آور است که بعضی کشورهای عربی در محاصره ایران مشارکت می کنند، بدون آنکه به پیامدهای آن توجه کنند.

آیا می دانید اگر در محاصره ایران شرکت کنید، چه بر سر شما خواهد آمد؟ می دانید اگر جنگی به راه بیفتد، چه شرایطی برای شما ایجاد خواهد شد؟ اگر ایران تصمیم بگیرد، انتقام بگیرد، چه اتفاقی برای شما خواهد افتاد؟ مشکل آن است که نمی دانند چه خواهد شد. آمریکا و اسرائیل اتاق عملیات تشکیل داده اند که هدف آن ایجاد هرج و مرج در ایران و تکرار سناریوی سوریه در آن است. طرح جدیدی که بر روی آن کار می کنند، همین است. آمریکا در ویران کردن و نه بازسازی، متخصص است. 

ایران توافقنامه هسته ای را امضا کرد و به آن پایبند است. ترامپ و آمریکا این توافقنامه را نابود کردند. به ایران می گویند بازوهای نظامی در منطقه دارد. این بازوهای نظامی چه کسانی هستند؟ حزب الله در لبنان، بسیج مردمی در عراق و دیگر نیروهای عراقی هستند. از نظر آنها برای ما عرب ها ممنوع است که قدرت پیدا کنیم و اسرائیل باید همیشه بر ما سلطه داشته باشد. نه، ما چنین چیزی را نمی پذیریم. ارتش سوریه توانست به گذرگاه نصیب در مرزهای اردن برسد و درعا را به طور کامل پس بگیرد و این منطقه را از گروه های مسلح تخلیه کند. از مدت ها پیش گفتیم که سوریه در نهایت همه خاک خود را با کمک روسیه پس خواهد گرفت. چنین چیزی شرم آور نیست. آیا شما می توانید با آمریکا همکاری کنید، اما برای سوریه ممنوع است که با روسیه یا ایران همکاری کند؟ کمک گرفتن از نیروهای آمریکایی و حملات هوایی اسرائیل به سوریه مشکلی ندارد، اما اگر از ایران و روسیه کمک گیرند، خطر بزرگی است؟ اسرائیل دشمن ماست و همه کشورهای عربی و اسلامی باید اسرائیل را دشمن خود بدانند.

ایران بیش از هفتاد میلیون جمعیت دارد و دارای تاریخی طولانی است. آیا ایران باید بپذیرد که آمریکا آن را در محاصره قرار دهد؟ عده ای می گویند آمریکا قویتر است، اما مردم حق دارند از خود دفاع کنند. آمریکا قویتر بود و عراق را اشغال کرد، اما شکست خورده از این کشور خارج شد و بیش از پنج هزار میلیارد دلار در عراق ضرر کرد. بیش از سه هزار سرباز آمریکایی کشته و سی هزار سرباز زخمی شدند. اگر آمریکا به ایران حمله کند، بدون شک این کشور از کشورهایی که از حمله آمریکا حمایت کنند، انتقام خواهد گرفت. به ویژه که جنگ از منطقه خلیج فارس علیه ایران آغاز خواهد شد. درست است که ایران نیروی هوایی قوی ندارد، اما قایق های تندرویی در اختیار دارد که رادارها آنها را رهگیری نمی کنند و می توانند به ناوگان های دریایی حمله و آنها را نابود کنند.

هشتاد درصد از آب کشورهای حاشیه خلیج فارس از کارخانه های آب شیرین کنی تامین می شود، اگر این قایق ها به این کارخانه ها حمله کنند، چه خواهد شد؟ به خدا سوگند در این صورت از تشنگی خواهید مرد. ایران همچنین موشک هایی در اختیار دارد که می تواند از آنها برای حمله به اسرائیل و پایگاه های آمریکا در منطقه استفاده کند. بیدار شوید زیرا اوضاع اکنون بسیار خطرناک است. به نفع ما نیست که ایران در محاصره قرار گیرد. گفتگو بهترین راه حل است. آمریکا همه این اقدامات را برای دفاع از اسرائیل و به نفع این رژیم صورت می دهد.

 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید

 


شنبه 16 تیر 1397 - 16:35:53