گفت‌وگوهای هیات آمریکایی در کره شمالی به روز دوم کشید

شنبه 16 تیر 1397 - 11:54:26
گفت‌وگوهای هیات آمریکایی در کره شمالی به روز دوم کشید

تهران- الکوثر: روز دوم گفت‌و‌گوهای وزیر خارجه آمریکا با مقام‌های کره شمالی در پیونگ یانگ آغاز شد؛ گفت‌و‌گوهایی که سه هفته پس از نشست سران دو کشور در سنگاپور در حال انجام است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، وزارت خارجه آمریکا خبر داده که رایزنی‌های «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا و تیم همراه او با مقام‌های کره شمالی به روز دوم کشید.

وزیر خارجه آمریکا پنجشنبه در بدو ورود به پیونگ یانگ با استقبال «کیم یونگ چول» مقام ارشد کره شمالی قرار گرفت و طبق گزارش‌ها، هیات‌های دو طرف مذاکراتی سه ساعته داشتند.


            استقبال «کیم یونگ چول» از پامپئو

این مقام کره شمالی که منصب رسمی او نائب رئیس حزب کارگران جمهوری خلق کره است و از مشاوران و نزدیکان رهبر این کشور محسوب می‌شود، پیش از نشست سران دو کشور در سنگاپور به کاخ سفید رفت و نامه کیم جونگ اون را به دونالد ترامپ داده بود.

وزیر خارجه آمریکا که پیش از این در نیویورک میزبان گفت‌وگوها با کیم یونگ چول بوده، پس از دیدار با او در پیونگ یانگ در اظهارنظری کوتاه گفت: «ما اولین دیدارمان را به اتمام رساندیم. به تیمم افتخار می‌کنم».

پامپئو همچنین با انتشار عکسی از این دیدار افزود: «سه هفته پس از نشست سنگاپور، تیم من به صورت خستگی ناپذیر برای پیش بردن گفت‌وگوها کار کرده است».

«هیثر نوئرت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم که به پیونگ یانگ رفته، درباره اقدامات و رایزنی‌های کشورش در کره شمالی خبر رسانی کرده است.

او ساعتی قبل در توئیتر خبر داد که گفت‌و‌گوهای هیات آمریکایی در کره شمالی به روز دوم کشید و این رایزنی‌ها امروز شنبه از سر گرفته شد.

پامپئو تاکنون سه بار به کره شمالی سفر کرده که یک بار آن در مقام رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و نامزد منصب وزیر خارجه و دو بار دیگر آن در مقام وزیر خارجه بوده است.

مقام‌های آمریکایی می‌گویند هدف از نشست سنگاپور و تحرکات دیپلماتیک واشنگتن بعد از آن، خلع سلاح اتمی کره شمالی است.

بعد از اولین دیدار سران آمریکا و کره شمالی، طرفین سندی مشترک را به امضا رساندند که شامل چهار بند از جمله خلع سلاح اتمی در شبه جزیره کره و تضمین امنیت کره شمالی است.

بعد از دیدار دونالد ترامپ و کیم جونگ اون در سنگاپور، آمریکا و کره شمالی سندی را امضا کردند که شامل چهار بند از جمله خلع سلاح اتمی در شبه جزیره کره و تضمین امنیت کره شمالی است .


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید


شنبه 16 تیر 1397 - 11:53:25

دسته بندی :