خليل الحيه : راهپيمايي بازگشت تا لغو محاصره غزه ادامه خواهد داشت

شنبه 16 تیر 1397 - 6:17:36
خليل الحيه : راهپيمايي بازگشت تا لغو محاصره غزه ادامه خواهد داشت

تهران - الکوثر : خلیل الحیه از رهبران حماس گفت هدف از راهپیمایی های بازگشت فلسطینی ها و ادامه آن به ویژه در نوار غزه از بین بردن توطئه موسوم به معامله قرن و شکستن محاصره غزه است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، خلیل الحیه از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) درباره علت ادامه راهپیمایی فلسطینیها پس از گذشت 100 روز از آغاز آن گفت: ملت مظلوم فلسطین بیش از صد سال است که از زمان پیمان بالفور تاکنون مورد ظلم و ستم قرار دارند. این راهپیمایی ها که آغاز شد هدف روشنی داشت، اولا این راهپیمایی ها برای مقابله با معامله قرن و همه توطئه هایی که علیه آرمانهای فلسطینیها در جریان است آغاز شد. دوم اینکه این راهپیماییها برای مقابله با محاصره ظالمانه علیه غزه ادامه یافت و توانست مسئله فلسطین را بار دیگر به صدر مسائل بازگرداند. علاوه بر این راهپیماییها توانست مسئله بازگشت را که از اساسی ترین مسائل فلسطین است به جایگاه اصلی خود بازگرداند درحالی که توطئه ها و طرحهایی در جریان بود تا مسئله فلسطین را به طور کامل از بین ببرند اما مردم ما و در صدر آنها نیروهای مقاومت به میدان آمدند تا بگویند ملت فلسطین زنده است و مبارزه می کند و ایستادگی می کند و به حفظ سرزمین خود پایبند است و امکان از بین رفتن مسئله فلسطین وجود ندارد. بنابراین این موج انقلابی و این موج جهادی جدید که مردم فلسطین با راهپیماییهای مسالمت آمیز از خود نشان دادند می خواهند این پیام را بدهند. ادامه این روند از اهداف اعلام شده این مردم است. ایمان و اعتقادی که این جوانان و مردان و زنان دارند که به سرزمین و آرمانهای خود پایبند هستند نشان داد تا با این ایستادگی و مقابله با متجاوزان می توان به پیروزی رسید و هیچ غیر ممکنی برابر ما وجود ندارد.
وی افزود : این راهپیماییها تا زمان تحقق اهداف آن و در صدر آنها شکسته شدن محاصره نوار غزه ادامه خواهد داشت اما بخشی از اهداف این راهپیماییها با وجود خشونت اشغالگران و دیگران در بعد سیاسی محقق شد اما در خصوص مسئله محاصره باید گفت ما طرحهای زیادی را شنیده ایم و زمانی که ما با برخی از هیئتها و شخصیتها صحبت می کنیم رویکردهای مشخصی را می شنویم اما ما به آنها در اتاق مذاکرات و برابر رسانه ها می گوییم از طرحها و ابتکارهایی که از آنها می شنویم می خواهیم که مطابق با واقعیت باشد و محاصره را لغو کند چرا که ظلمی که با محاصره علیه مردم غزه می شود باید بدون هیچ قید و شرط و بدون هیچ بهایی برطرف شود ، ظلمی که بر مظلوم وارد می شود نباید امتیازی برای برطرف شدن آن داده شود. به همه طرفها و کشورها و سازمانهای بین المللی می گوییم ما دهها سال است که مورد ظلم قرار داریم و بیش از ده سال است که مردم ما در غزه تحت محاصره قرار دارند و این محاصره باید برای همیشه برچیده شود و ما انقلابی باقی خواهیم ماند و به راهپیماییها و ایستادگی خود ادامه خواهیم داد محاصره از بین برود در غیر این صورت این موجها گسترده تر خواهد شد. محاصره غزه را بدون هیچ قید و شرطی بردارید چرا که نباید برای مظلوم شرط گذاشت که چگونه این محاصره لغو خواهد شد. اسرائیل محاصره را اعمال کرده است و باید آن را برطرف کند و همه کسانی که در این محاصره مشارکت کردند باید در برچیدن آن مشارکت کنند چرا که حفظ محاصره غزه جزئی از اجرای معامله قرن است.
الحیه تاکید کرد: مقاومت با روشها و شکلهای مختلف حق مشروع ماست و ما از سالها پیش گفته ایم که مقاومت با همه اشکال نظامی و مردمی و مسالمت آمیز حق طبیعی مردم فلسطین است و به آن ادامه خواهیم داد. بنابراین امروز مردم ما به راهپیمایی مسالمت آمیز اقدام می کنند و زمانی که اشغالگران به ما یورش می آورند یا فرزندان ملت ما را می کشند مقاومت آماده پاسخ دادن است و همانطور که گروههای مقاومت گفته اند گلوله باران با گلوله باران پاسخ داده خواهد شد و این معادله باقی خواهد ماند و تفنگها آماده است و دست نیروهای مقاومت روی ماشه قرار دارد چرا که خون کودکان و بیماران و پرستاران و زنان و مردان ما با ظلم اشغالگران ریخته می شود و به شهادت می رسند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


شنبه 16 تیر 1397 - 1:59:17