سازمان‌ملل و اروپا حکم تخریب «الخان الاحمر» فلسطین را محکوم کردند

پنج شنبه 14 تیر 1397 - 16:4:35
سازمان‌ملل و اروپا حکم تخریب «الخان الاحمر» فلسطین را محکوم کردند

تهران - الکوثر: رسانه های خبری از محکومیت حکم تخریب مجتمع مسکونی «الخان الاحمر» در کرانه باختری توسط سازمان‌ملل و اروپا خبر می دهند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، به نقل از رسانه صهیونیستی هاآرتص، سازمان‌ملل و اروپا حکم صادره توسط این رژیم برای تخریب مجتمع مسکونی «الخان الاحمر» که در آن ۴۵ خانواده فلسطینی زندگی می کنند را محکوم کردند.

کمیسیون اروپا با انتشار بیانیه‌ای ضمن درخواست از رژیم صهیونیستی برای توقف تخریب خانه‌ های فلسطینیان در منطقه الخان الاحمر واقع در کرانه باختری اعلام کرد: طرح تل‌آویو برای تخریب این منطقه و ساخت شهرک جدید در آن به راه‌ حل دو دولتی و صلح پایدار لطمه خواهد زد.

بیانیه مذکور در ادامه می افزاید: سیاست‌ شهرک‌سازی اسرائیل مغایر قوانین بین‌المللی است. اتحادیه اروپا از اسرائیل می‌خواهد این تصمیم را لغو و به وظایف قانونی خود در چارچوب قوانین بین‌المللی عمل کند.

از سوی دیگر، «نیکلای ملادونوف» (Nikolay Mladenov) هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در فرایند به اصطلاح صلح خاورمیانه نیز با محکوم کردن این جنایت صهیونیست ها در پیامی توئیتری تصریح کرد: اینگونه اقدامات اسرائیل فرایند دو دولتی را به مخاطره می اندازد.

وی تأکید کرد: اسرائیل باید چنین اقداماتی را متوقف کرده چرا که بر خلاف قوانین بین المللی هستند.

این در حالیست که مقامات فرانسه، انگلیس و ایرلند نیز تا کنون در پیام هائی اقدامات رژیم اشغالگر قدس در تلاش برای تخریب منازل فلسطینیان در «الخان الاحمر» را محکوک کرده اند.


برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید


پنج شنبه 14 تیر 1397 - 15:33:22

دسته بندی :