دعوای شدید بین لیبرمن و رئیس شاباک بر سر فلسطینی‌ها

پنج شنبه 14 تیر 1397 - 12:16:54
دعوای شدید بین لیبرمن و رئیس شاباک بر سر فلسطینی‌ها

تهران - الکوثر : جر و بحث شدیدی میان وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و رئیس شاباک درباره مساله اعطای حق اقامت به خانواده‌های فلسطینی در کرانه باختری و نوار غزه به وجود آمد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد، اختلافات میان آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و نداف ارگمان، رئیس دستگاه امنیت داخلی این رژیم (شاباک) شامل درگیری لفظی و اتهام‌زنی‌های متقابل بود.

مساله مورد اختلاف آنها به شکل دقیق اعطای حق اقامت در اراضی اشغالی به زنان و مردان فلسطینی به علت ازدواج آنها با فلسطینی‌های دارای تابعیت اسرائیلی بود.

به گزارش این تلویزیون غیردولتی اسرائیل، این اختلاف نظر "استثنائی" در اتاق آکواریوم که یک اتاق بسته و شفاف در دفتر بنیامین نتانیاهو است، شکل گرفت.

طبق گزارش این شبکه تلویزیونی، اختلاف میان دو طرف در پی درخواست ارگمان از کمیل ابو رکن، هماهنگ‌کننده عملیات تل‌آویو در اراضی فلسطین برای تایید حدود ۱۰۰ مورد اعطای حق اقامت به فلسطینی‌هایی از کرانه باختری و نوار غزه شکل گرفت.

لیبرمن از این اقدام ارگمان خشمگین شده و آن را تجاوزی غیرقابل قبول دانست.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی خطاب به ارگمان تاکید کرد: تا زمانی که من وزیر هستم، حتی یک مورد درخواست اقامت هم تایید نخواهد شد، اگر می‌خواهد با درخواست اقامت موافقت کنید این کار را در غزه انجام دهید، اعطای حق اقامت به خانواده‌های فلسطینی همان اجرای حق بازگشت است و من هرگز اجازه چنین کاری را نخواهم داد.

در مقابل رئیس شاباک نیز به همان شدت و بلندی فریادهای لیبرمن، بر سر او فریاد زد: من برای تو کار نمی‌کنم و وابسته به تو نیستم.

اعطای حق اقامت بر اساس قانون شهروندی که کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) در سل ۱۹۵۲ تصویب کرد، صادر شد.

طبق این قانون، هر کسی که به بخش‌های تاریخی فلسطین آمده باشد، تابعیت اسرائیل را کسب می‌کند.

تنها بند سه این قانون فلسطینی‌هایی که تا سال ۱۹۴۸ ساکن این کشور بودند را از دریافت تابعیت اسرائیل و اقامت موقت منع می‌کند تا مانع از اجرای حق بازگشت برای پناهجویان فلسطینی شود.

هدف از قانون شهروندی و ورود به اراضی اشغالی ممانعت از اعطای حق اقامت به خانواده‌های فلسطینی بوده و فلسطینی‌ها آن را قانونی غیرانسانی و نژادپرستانه می‌دانند.


برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید


پنج شنبه 14 تیر 1397 - 12:16:29