چندین کشته و زخمی در جنایت جدید ائتلاف متجاوز عربی؛ عزا کردن یک عروسی دیگر در یمن

سه شنبه 12 تیر 1397 - 16:43:1
چندین کشته و زخمی در جنایت جدید ائتلاف متجاوز عربی؛ عزا کردن یک عروسی دیگر در یمن

تهران - الکوثر: منابع امنیتی یمن اعلام کردند که در پی حمله هوایی ائتلاف متجاوز عربی به یک جشن عروسی در منطقه "غافره" چندین تن کشته و زخمی شدند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، منابع امنیتی یمن اظهار کردند که در پی حمله ائتلاف متجاوز عربی به یک جشن عروسی در منطقه غافره واقع در استان صعده، هشت تن کشته و شش تن دیگر مجروح شدند.

این منابع تاکید کردند: اغلب کشته شدگان زن و کودک هستند و آمار اعلام شده نتیجه قطعی نیست.

این ائتلاف پیشتر نیز دوبار جشن عروسی در یمن را مورد هدف قرار داده بود که در پی آن بیش از ۵۰ غیرنظامی جان باختند.

گزارش‌های سازمان‌های حقوقی و بین‌المللی عملیات نظامی در یمن را مورد انتقاد قرار داده‌اند و سازمان ملل در آخرین گزارش خود اعلام کرد که مسؤولیت نیمی از کشته‌شدگان و کودکان زخمی بر عهده ائتلاف متجاوز عربی است.

در مقابل، سرهنگ ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف عربی از گزارش اخیر سازمان ملل درباره یمن انتقاد کرده و آن را "اطلاعات اشتباه" نامید.

ترکی المالکی در نشستی خبری در ریاض مدعی شد: همه می‌دانند که سازمان ملل یک دفتر در صنعاء دارد و شرایط برای کار سازمان‌های بین‌المللی نامناسب است. اطلاعات وارده در گزارش سازمان ملل از گروه‌ها و منابع محلی اخذ شده است.

وی در عین حال مدعی شد که ائتلاف اطلاعات و آمارهایی دارد که در گزارش سازمان ملل نیامده است از جمله اینکه حوثی‌ها کودکان زیر هشت سال را برای فعالیت‌های نظامی به خدمت می‌گیرند و مانع از رسیدن کشتی‌ها به بندر الحدیده می‌شوند.


برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید


سه شنبه 12 تیر 1397 - 16:42:16

دسته بندی :