آغاز بازشماری دستی آرای انتخابات پارلمانی عراق

سه شنبه 12 تیر 1397 - 12:36:17
آغاز بازشماری دستی آرای انتخابات پارلمانی عراق

بغداد - الکوثر: فرآیند بازشماری دستی آرای انتخابات پارلمانی اخیر عراق در استان مورد مناقشه واقع در شمال این کشور و در میان تدابیر شدید امنیتی آغاز شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، استان مورد مناقشه کرکوک در شمال عراق امروز (سه شنبه) و در میان تدابیر امنیتی و نظامی شدید، شاهد آغاز نخستین مرحله از فرآیند بازشماری دستی آرای انتخابات پارلمانی ۱۲ مه گذشته این کشور می باشد.

در همین راستا نیز یک هیئت از قضات منتصب از سوی شورای عالی قضایی عراق روز گذشته وارد مرکز استان کرکوک شدند تا نخستین مرحله از فرآیند بازشماری دستی و البته جزئی آرای انتخابات پارلمانی اخیر این کشور را آغاز کنند که بر اساس برنامه تعیین شده علاوه بر این استان، استان های سلیمانیه، اربیل، دهوک، صلاح الدین، نینوا و الانبار را نیز در بر می گیرد.

این در حالی است که پیشتر کمیسیون عالی مستقل انتخابات در عراق اعلام کرده بود که فرآیند بازشماری دستی و جزئی آرای انتخابات پارلمانی اخیر با حضور ناظران سازمان ملل، نمایندگان سفارت های خارجی و احزاب سیاسی، ناظران محلی و بین المللی و اهالی رسانه انجام می شود و وزارتخانه های دفاع و کشور نیز مسئولیت تامین کامل امنیت این فرآیند را بر عهده می گیرند.


برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید


سه شنبه 12 تیر 1397 - 12:36:7