انتصاب مدیرعامل سابق «زیمنس» به عنوان مشاور ولیعهد سعودی

سه شنبه 12 تیر 1397 - 12:27:39
انتصاب مدیرعامل سابق «زیمنس» به عنوان مشاور ولیعهد سعودی

تهران - الکوثر: دولت عربستان از انتصاب یک کارآفرین سرشناس آلمانی و دارای سابقه فعالیت در برخی شرکت های بزرگ به عنوان مشاور ولیعهد این کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، مجلس موسسان پروژه «نئوم» در عربستان سعودی بامداد امروز (سه شنبه) با صدور بیانیه ای اعلام کرد که «کلاوس کلینفیلد»، مدیر اجرایی پیشین غول صنعتی «زیمنس» و شرکت بزرگ آلومینیوم «آلکوا» به عنوان مشاور شاهزاده «محمد بن سلمان»، ولیعهد این کشور منصوب شده است.

بر اساس این گزارش، در این بیانیه آمده که کلینفیلد منصب کنونی خود به عنوان رئیس اجرایی پروژه نئوم که عبارت است از یک منطقه کسب و کار در حال ساخت در مساحت ۲۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون کیلومتر مربع در شمال غرب عربستان را ترک می کند با این حال جایگاه خود در مجلس موسسان پروژه را حفظ می کند و از این پس مسئولیت های گسترده تری در راستای تقویت توسعه اقتصادی، فنی و مالی در این کشور را بر عهده می گیرد.

این کارآفرین آلمانی که از اول آگوست آینده در پست جدید خود مشغول به کار می شود، هنگام اعلام پروژه نئوم در ماه اکتبر سال گذشته میلادی برای رهبری آن تعیین شد با این حال پس از آغاز فعالیت به عنوان مشاور ولیعهد سعودی، «نظمی النصر» جایگزین وی می شود که هم اکنون مسئول توسعه راهبرد این پروژه فعالیت می کند و بیش از ۳۰ سال نیز سابقه کار در غول نفتی «آرامکو» را دارد.


برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید


سه شنبه 12 تیر 1397 - 12:27:30

دسته بندی :