رئیس جمعیت هلال احمر ایران: از آفریقا تا آمریکای لاتین به خدمات رسانی مشغولیم

سه شنبه 12 تیر 1397 - 12:21:35

تهران- الکوثر: رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران امداد رسانی به نیازمندان را در هر نقطه از جهان که به آن دسترسی داشته باشد، جزء وظایف این جمعیت دانست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، دکتر علیرضا پیوندی در مصاحبه با شبکه جهانی الکوثر در قالب برنامه «لقاء خاص» درباره اهداف فعالیت های جمعیت هلال احمر ایران گفت: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران فعالیت خود را در داخل و خارج کشور بر اساس منشور اتحادیه جهانی سازمان های صلیب سرخ و هلال احمر و بر اساس اصول چهارگانه این اتحادیه شامل بزرگداشت انسان ها، تامین سلامت انسان ها، استقرار فرهنگ صلح و محبت، و کاهش آلام و رنج فقرا و نیازمندان آغاز کرد. جمعیت هلال احمر ایران طی عمر 95 ساله خود تجربیات زیاد و مهمی در زمینه های مختلف به ویژه در برابر انواع فجایع طبیعی کسب کرده است.

دکتر پیوندی درباره مهم ترین فعالیت های جمعیت هلال احمر ایران در سال گذشته در داخل و خارج کشور گفت: خدمات رسانی به زائران اربعین امام حسین(ع)، خدمات رسانی به حجاج، کمک رسانی به آوارگان مسلمان روهینگیایی در بنگلادش، امدادرسانی به آسیب دیدگان در زلزله کرمانشاه در غرب ایران که بیش از 600 کشته و هزاران زخمی برجا گذشت، و امدادرسانی در سانحه سقوط دو هواپیمای ایرانی و ترکیه ای از مهم ترین فعالیت های هلال احمر در سال گذشته بوده است. همچنین تا حد توان به آوارگان در سوریه و عراق و یمن و غزه و هر منطقه دیگری از جهان که شرایط دشواری وجود داشته است کمک کرده ایم.

رئیس جمعیت هلال احمر درباره فعالیت های این جمعیت در خارج از ایران افزود: ما نیاز جدی به ایجاد مراکز پزشکی و درمانی در برخی مناطق جهان را احساس کردیم و به همین منظور 14 مرکز در مناطق مختلف جهان از جمله آمریکای لاتین، شرق آفریقا، و غرب آفریقا و همچنین در جمهوری آذربایجان و امارات و لبنان و عراق احداث کردیم... هدف ما تامین نیازهای پزشکی ساکنان این مناطق بدون چشمداشت مادی است.

وی افزود: جمعیت هلال احمر تنها سازمان ایرانی است که مسئول حفظ سلامت ایرانی ها در خارج از کشور است به همین علت در موسم حج و عمره و همچنین در مراسم اربعین همواره در کنار زائران ایرانی و دیگر زائران مسلمان حضور داشته است.

پیوندی درباره فعالیت هلال احمر در عراق گفت: جمعیت هلال احمر یک بیمارستان خوب و مجهز در شهر نجف اشرف و یک درمانگاه در کاظمین و درمانگاه دیگری در کربلا دارد که قصد دارد در آینده آن را توسعه دهد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید


دو شنبه 11 تیر 1397 - 16:21:20