امیدواری گریفیتس به از سرگیری مذاکرات در یمن

شنبه 9 تیر 1397 - 0:0:47
امیدواری گریفیتس به از سرگیری مذاکرات در یمن

تهران- الکوثر: فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن اعلام کرد برای نخستین بار طی دو سال گذشته امید دارد طرف های درگیر در جنگ یمن به میز مذاکره بازگردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، مارتین گریفیتس در گفتگو با شبکه رادیویی سازمان ملل متحد گفت: هر دو طرف تمایل خود را برای از سرگیری مذاکرات اعلام کرده اند. گریفتیس افزود: دوست دارم طرف های درگیر را در هفته های آتی گردهم آورم. امیدوارم شورای امنیت سازمان ملل متحد هفته آینده تشکیل جلسه دهد و ما طرح خود را در مورد چگونگی از سرگیری مذاکرات ارائه خواهیم کرد.

گریفیتس گفت در روزهای اخیر با منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن در عدن دیدار کرده است. وی همچنین با محمد عبدالسلام مسئول مذاکرات در جنبش انصارالله دیدار کرد. مذاکرات جدیدی هم بین گریفیتس و مقامات انصارالله در روزهای آینده پیش بینی شده است تا زمان و جزئیات مذاکرات میان دو طرف جنگ در یمن مشخص شود. گریفیتس تاکید کرد مذاکرات سازمان ملل متحد با طرف های درگیر در جنگ تاکنون مانع از عملیات گسترده علیه شهر حدیده و بندر آن شده است.

گریفیتس گفت در حال حاضر حدود یک میلیون یمنی در درگیری ها در این کشور مشارکت دارند از این رو خلع سلاح و بازگرداندن آنها به جامعه مسئولیتی پیچیده اما اساسی خواهد بود.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 8 تیر 1397 - 23:16:35