نصرالله: اوضاع در منطقه به نفع محور مقاومت پیش می رود

جمعه 8 تیر 1397 - 20:4:58
نصرالله: اوضاع در منطقه به نفع محور مقاومت پیش می رود

بيروت- الکوثر: سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله لبنان گفت اوضاع در منطقه به نفع محور مقاومت از سوریه گرفته تا یمن به پیش می رود. 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، دبیر کل حزب الله لبنان در سخنان امروز خود گفت: به احتمال زیاد در آستانه اعلام رسمی معامله قرن از سوی آمریکا قرار داریم و تحرکات برای اعلام آن با قدرت آغاز شده است. آنچه در منطقه رخ می دهد و اقدامات آمریکا در چارچوب فراهم کردن زمینه برای پایان دادن به آرمان فلسطین است.
دبیر کل حزب الله لبنان در سخنان امروز خود همچنین ضمن حمایت از بازگشت داوطلبانه آوارگان سوری از لبنان به کشورشان گفت: ­کسی از بازگشت اجباری آوارگان سوری به کشورشان صحبت نکرده است بلکه صحبت از بازگشت امن و داوطلبانه آنهاست. برخی طرفها و برخی سازمانهای بین المللی و محلی، آوارگان سوری را با دادن اطلاعات غلط و نادرست از بازگشت به کشورشان می ترسانند. برای کمک به بازگرداندن آوارگان سوری به کشورشان آماده ایم و کمیته هایی در حزب الله برای کمک به بازگشت داوطلبانه آوارگان سوری به کشورشان تشکیل داده ایم.
سید حسن نصر الله درباره اوضاع سوریه نیز گفت: همه اطلاعات و شواهد به فروپاشی و متلاشی شدن گسترده گروه های مسلح در جبهه جنوب سوریه اشاره دارد. وی افزود شور و هیجان مردمی گسترده ای در جنوب سوریه برای بازگشت به دامان دولت و کشور سوریه وجود دارد.
در خصوص اوضاع داخلی لبنان نیز سید حسن نصر الله تشکیل دولت وحدت ملی فراگیر را در لبنان خواستار شد که در آن همه طرفها و طوایف شرکت داشته باشند. 
دبیر کل حزب الله گفت: ­اگر برخی ها به تغییرات منطقه ای برای تشکیل دولت در لبنان دل بسته اند، باید دست از این دل بستگی دست بردارند. مشکل تأخیر در تشکیل دولت در لبنان به نبود معیارها ارتباط دارد. سهم احزاب از وزارتخانه ها براساس نتایج انتخابات پارلمانی یا بر اساس میزان مقبولیت مردمی واقعی احزاب مشخص شود. طرفها باید سقف خواسته هایشان را پایین بیاورند و دولت به سرعت تشکیل شود.
دبیر کل حزب الله درباره ناآرامی های اخیر در منطقه بعلبک لبنان نیز گفت: باید درباره ناامنی در بعلبک و هرمل تحقیق شود زیرا ناامنی اخیر در این دو منطقه قابل فهم نیست. از ارتش و نیروهای امنیتی می خواهم در بعلبک و هرمل مجدانه تلاش کنند و از هیچ فرد تحت تعقیبی حمایت نکنند.

در خصوص يمن نيز دبيرکل حزب الله ادعاي ائتلاف متجاوزان به يمن را در خصوص افزايش شهداي حزب الله در يمن قاطعانه تکذيب کرد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 8 تیر 1397 - 20:4:50